- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Restructurarea operationala

12 Nov, 08:09 • stefan.neacsu

Doua din principiile active ale unei companii de IT respectabile sunt alinierea tehnologica si restructurarea operationala. Proiecte ca CRM, Web 2.0, Business Process Management, Knowledge Management, Lean, 6 Sigma sunt incluse in portofoliul strategic de investitii. Mutarea faciliteaza schimbarea operationala si ofera suportul pentru implementarea si sustinerea unei strategii de adaptare si imbunatatirea proceselor de business. In plus toate aceste proiecte ofera date relevante pentru ‘project sponsors’. Lobby la nivelul Senior executives e indispensabil.
Managerii au un ajutor in tranzitii prin implicarea anagajatilor in echipe de proiect si motivatia suplimentara de a face ceva nou, de a participa la nasterea unei idei. Stim cu totii insa ce urmeaza si ce presupun schimbarile. Insa daca procesul se discuta in echipa, atunci putem vorbi de entuziasm si promoteri ai ideii din interior.

Avem insa cateva obstacole aici:

– cultura corporatista existenta
– multi dintre oamenii din IT sunt atrasi exclusiv de tehnologia de IT
– multi schimba joburile des exclusiv pentru un salariu mai mare, fara a se focusa pe ‘career path’
– lipsa de colaborare ca urmare a disonantei angajat-manager si conflicte mocnite
– frica de schimbare perceputa ca o rasturnare din temelii a businesului existent. Prefer termenul de ajustare, adaugare si
nu schimbare care e radicala
– lipsa intelegerii beneficiilor (aici sigur e si vina celor care nu comunica si promoveaza schimbarea sau nu dau importanta)
– atitudinea ‘nu vreau sa fac nimic in plus pentru care nu sunt platit’

Rolul in IT s-a schimbat, a evoluat mult. Prezentam produsele noastre, consiliem, oferim consultanta, incercam sa oferim ceva
in plus, sa fim competitivi. Azi nu mai vorbim de IT exclusiv. „Singurul lucru constant in viata e schimbarea”, spunea cineva pe buna dreptate. E momentul sa evaluam performanta legata si de adoptarea schimbarii si a participarii la acest proces indispensabil. „Pay to Perform, Perform to Promote”. Momentul lui „Just keeping the lights on” a trecut, e timpul actiunii si al inovatiei zi de zi.
Nu cred ca in conditiile reducerii bugetelor e posibil sa asistam la o repozitionare. Dimpotriva, competitia va fi mai acerba si inovatia si mai necesara. Din punctul meu de vedere generatia Y aduce atitudinea iar generatia X si baby-boomerii rigoarea si echilibrul. Ingredientele sunt, mai ramane sa gasim reteta succesului.

Urmărește Daily Business pe Google News