„Clientul pe locul 1” – iata ce frumos suna! Exact ca in cartile de marketing, la fel ca in preocuparile marketerilor de acum 50 de ani.
Doar ca nu este suficient, lucru demonstrat si de „performantele” deosebite ale operatorului national.
Toti jucatorii studiaza dorintele si nevoile consumatorului/ clientului si il pun pe locul 1. Nu exista alta cale de a supravietui. Cei care au succes, insa, fac un pas mai departe – dupa ce pun clientul pe locul 1 – studiaza competitia si gasesc strategii viabile de diferentiere fata de competitori.
Lumea telecomunicatiilor este una dintre cele mai competitive, iar liberalizarea pietei de telefonie fixa a prins Romtelecom nepregatit in fata atacurilor purtate ca la carte de toti cei dornici sa rupa o felie din abonatii Romtelecom.
Fie ca au fost ex-cablistii (acum companii de comunicatii integrate in toata firea) fie ca au fost companiile ce ofera VOIP, fie solutii fix/ mobil, Romtelecom a fost atacat din toate partile. Iar ex-operatorul-monopol nu si-a raspuns inca la intrebarea ce este si la cine tine mai mult. Pe cine doreste sa retina: consumatorul casnic, bun la numar dar slab la venituri sau consumatorul business, cu cerinte complexe, dar generator de venituri?
Serviciile de comunicare au trecut demult de stadiul de „telefonul este o necesitate”/ „impulsuri si aditionale”, iar era comunicatiilor ca apropiere intre oameni si legatura a lor cu lumea a prins, inca o data, Romtelecom nepregatit.
Exista si solutii – iar primul pas este definirea strategiei operatorului, apoi, bazandu-se pe aceasta strategie, elaborarea strategiei de diferentiere a Romtelecom. Si multa, multa consecventa in a o urmari, pentru ca intr-un viitor apropiat sa ne fie usor sa raspundem „what does Romtelecom stand for?”
Adinel Tudor – Specialist marketing, Senior Partner Trout&Partners