- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Security theatre adaptat pentru marketing

09 Oct, 11:05 • sergiu.mircea

Fiecare dintre noi, in fiecare zi, suntem spectatori pasivi la cateva piese de teatru, de multe ori scrise si regizate inconstient – se intampla asta in aeroport, la o institutie financiara sau la farmacie, la posta, sau chiar la Guvern. In aeroport ne intalnim cu ofiteri de securitate cu pistoale si caini, imbracati cu veste anti-glont si cu privirea de neclintit; pilotii sunt imbracati in uniforme cu chipiu, stau sobri si inspira prestanta si seriozitate – stim ca au in spate ani intregi de experienta si zeci de mii de ore de zbor; la o banca functionarii sunt imbracati in costum, au masini frumoase (neaparat negre), pantofi curati, salarii mari si vorbesc foarte tehnic – sunt bancheri, manuiesc cifre si nu au niciodata probleme personale (pentru ca nu ii auzim niciodata in banca certandu-si copii la telefon); demnitarii circula doar in masini negre, cu geamuri fumurii si sunt incojurati de bodyguarzi masivi cu costume negre si ochelari de soare care au intotdeuana o casca in ureche.

In multe situatii aceasta este doar scena de securitate (security theatre) pe care diverse institutii sau companii o construiesc special pentru noi, pentru a ne crea perceptia de siguranta sau profesionalism.

Scena de securitate (security theatre) este, de fapt, un set de masuri pe care institutiile sau companiile le adopta pentru a ne crea un sentiment crescut de securitate perceputa, chiar daca acesta nu este acoperit de sporirea reala a gradului de siguranta.

Asa si in marketing, consumatorul are asteptari de securitate de la fiecare dintre noi, in functie de produsele pe care le oferim si, in cele mai multe cazuri, in legatura cu riscurile percepute vis a vis de produsele noastre, si ar fi bine pentru noi sa cautam sa le linistim temerile, iar pentru asta uneori este nevoie sa construim o scena de securitate care sa creasca increderea clientului.

Sa ne gandim doar ce senzatie simtim cand trecem in vizita pe la spital si vedem sala de operatie cu mozaic pe podea, nerenovata de ani de zile si cu aparatele de urgenta vechi de mai bine de zece ani – simtim nesiguranta si incertitudine – ne afecteaza increderea in actul medical privit in intregime si nimic nu ne mai poate linisti; sau mergem la supermarket si vedem alimentele intr-un frigider vechi, aruncate pe raft, halatul vanzatoarei este murdar si stim ca magazinul nu are spatii de depozitare corespunzatoare.

Companiile folosesc/ sau ar trebui sa foloseasca constant teatre de securitate in relatia lor cu consumatorii- face bine la incredere, si mai apoi la vanzari.

Urmărește Daily Business pe Google News