O viroza de sezon loveste in aceasta perioada atat in zona de media, in jurnalisti, dar si specialistii din companii, in brokeri si in analisti – tendinta de a extrapola sentimentul de moment al pietei la nivelul intregului an.
O crestere de o zi sau doua a leului poate duce usor la imbunatatirea prognozelor pentru intreg anul, la fel in ce priveste bursa – un ‘rally’ de cateva zile poate schimba prognoze si preturi tinta.
Si in economia reala lucrurile stau la fel, cateva vesti bune sau rele la inceput de an schimba cu totul asteptarile legate de evolutia anuala…
Nu trebuie sa dam exemple concrete, presa e plina de ele, trebuie doar sa rasfoim ziarul sau sa deschidem un site ca vedem estimari facute de jurnalistui sau analisti pe baza unui singur eveniment, foarte putin relevant pentru a face o estimare pe termen lung, dar care are meritul de a se fi produs la momentul potrivit, adica la inceput de an ….
Program de facturare si aplicatie cash-flow on-line gratuite