Anii ’90. Jurnalistul merge pe teren si culege informatii. Alaturi de el, fotoreporterul face o poza.
Jurnalistul scrie articolul pe hartie, de mana. Fotoreporterul preda filmul laborantului, care scoate poza pe suport de hartie.
Dactilografa ia manuscrisul si il copiaza. Foaia dactilografiata ajunge, impreuna cu poza, la secretarul de redactie. Acesta concepe macheta paginii si o trimite la tipografie, unde zetarul culege inca o data textul. Tipograful, cu macheta secretarului de redactie in fata, formeaza spaltul (copia paginii), in care introduce textele si pozele.
Spalturile merg la corector, care elimina greselile de ortografie. Acum „capul limpede” (redactorul sef sau alta persoana desemnata) poate da BT-ul (bun de tipar).
2012. Jurnalistul pleaca pe teren, culege informatii, face poze si pune articolul in site, cu mare grija sa nu manance vreo litera. Toti cei din jurul lui au disparut, cu salariile lor cu tot.
Dar iata ca singuratatea jurnalistului nu e suficienta pentru profit. Dupa ce face articolul de la cap la coada, poate ca tot el ar trebui sa scoata bani de pe urma lui.
Sefii de la BBC au transmis jurnalistilor [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/jurnalistii-bbc-pusi-sa-scoata-bani-din-marketing-77878/]sa gandeasca diferite strategii[/url] care ar putea creste veniturile trustului.
Ce parere au managerii de profil si specialistii din Romania? „Media isi redefineste relatia cu sursele de venit”, concluzioneaza [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/jurnalist-sau-strateg-de-vanzari-media-isi-redefineste-relatia-cu-sursele-de-venit-77919/]o analiza DailyBusiness.ro[/url].
Este un prim pas. Ce ne rezerva viitorul? „Poate jurnalistii vor ajunge sa faca si munca de agent publicitar la un moment dat”, spune Cornel Nistorescu, om cu zeci de ani de presa la activ.
Cu alte cuvinte, vor aduce bani ca sa isi faca meseria. Potrivit unor surse „din piata”, chiar ar fi cazul sa vorbim la timpul prezent.