- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Steaua ’86, un business incorect politic?

06 May, 17:34 • Redactia DailyBusiness

Cel mai puternic cotidian de sport din Romania lanseaza pe piata o editie speciala dedicata uneia dintre cele doua echipe care isi disputa titlul de campioana nationala la fotbal, chiar in ziua cand va fi decisa invingatoarea.

Gazeta Sporturilor a investit 120.000 euro intr-un proiect de prezentare pe DVD a finalei Cupei Campionilor Europeni din 1986, castigata de formatia Steaua.

DVD-ul va fi vandut miercuri, impreuna cu ziarul, la un pret total de 7 lei, intr-un tiraj de 150.000 exemplare. La acestea se adauga 33.000 exemplare, pentru cei care vor sa cumpere Gazeta fara DVD, la pretul obisnuit de 90 de bani.

Daca va epuiza intreg tirajul, compania editoare va obtine din acest proiect incasari de circa 300.000 euro.

E posibil ca initiativa sa aiba succes, la o populatie educata de mass-media sa se bucure de victoriile internationale (rare) obtinute de „ai nostri”, indiferent ca e vorba de echipe nationale sau de club, „patriotismul” dictand astfel bacauanilor sau craiovenilor sa sustina, de exemplu, Unirea Urziceni in Cupa UEFA.

Greu de imaginat ca la fel s-ar intampla si intr-o tara din Occident. Daca The Sun sau Daily Mirror s-ar apuca sa promoveze intr-o editie speciala reusita lui Aston Villa din 1982 (castigarea CCE), probabil ca ar izbuti doar sa starneasca mirarea suporterilor lui Arsenal, Tottenham sau Birmingham City si sa-i lase indiferenti pe fanii lui Manchester United si Chelsea, aflati zilele acestea in febra finalei 2008 a Champions League.

In Romania nu surprinde pe nimeni ca GSP sarbatoreste o cifra nici macar rotunda (din 1986 si pana acum se implinesc 22 de ani, nu 20 sau 30) exact in ziua cand echipa sarbatorita lupta la distanta cu CFR Cluj pentru titlul de campioana.

Este drept ca Steaua are, conform sondajelor, cei mai multi suporteri din Romania, si asta justifica din punct de vedere comercial proiectul.

Insa din perspectiva ardelenilor cel putin, momentul a fost ales cam incorect politic. Pastrand proportiile, este ca si cum The Sun ar distribui in ziua finalei Champions League dintre Man. Utd. si Chelsea un DVD cu victoriile anterioare ale lui United in aceasta competitie, din 1968 si 1999.

Urmărește Daily Business pe Google News