CNA a recomandat televiziunilor sa foloseasca liber numele companiilor in stirile TV. Practic, asta ar trebui sa duca la disparitia citarilor frustrante de genul „X, director al unei companii de mobila, spune ca piata se va dubla”.
Din cate stiu, din punct de vedere legal era deja voie de ceva timp, dar televiziunile inca preferau sa sufle si-n iaurt.
Dupa cum se discuta deja prin blogosfera, ramane de vazut cat de pregatite sunt televiziunile, profesional vorbind, sa desparta de-acum incolo stirile „pe bune” de stirile cu iz publicitar. Nu de alta, dar advertorialele erau pana acum singura sansa a companiilor sa intre cu tot cu nume in stirile TV, practica de care, normal, ambele parti au profitat din plin.
De-acum va creste gradul de paranoia al suspiciosilor si gradul de bunastare al spagarilor, dar va creste, pe bune, si dificultatea de a produce stirile economice. Editorii de pe TV vor avea viata mai grea, pentru ca se da liber la tratarea subiectelor mai in profunzime.
Ca sa inchei intr-un ton cinic, le-as transmite sa nu-si faca totusi griji, pentru ca exigenta din partea publicului nu va creste spectaculos. Consumatorii de business oricum nu stau pe TV, ci prefera ziarele si tot mai mult Internetul.