E cu multe zerouri numarul din titlu, nu? Asta m-a frapat si pe mine cand citeam ultimul studiu de la eMarketer.
Pe scurt, europenii se intreaba daca si comertul electronic va urma tendintele economiei din tarile vest-europene. Studiul arata ca francezii estimeaza o crestere de 30% anul acesta in comertul online. Desi in scadere fata de cei 35% inregistrati anul trecut, cresterea vanzarilor online la francezi este inca sanatoasa. In orice caz, mult mai accelerata decat cresterea economica generala. Toate acestea in conditiile in care, la francezi s-a cumparat online de 16,1 miliarde de euro in 2007 (inclusiv in domeniul turistic si al transporturilor) iar estimarile urca pana spre 21 de miliarde pentru 2008.
In Germania, alt studiu ne arata ca aproape 75% dintre utilizatorii de Internet sunt si cumparatori online iar numarul acestora din urma ajunge la 29,2 milioane. Media pe fiecare cumparatura este de 975 de euro. Si aici cifrele includ pachetele turistice si biletele pentru transport.
La francezi, peste 85% aleg magazinele online pentru ca gasesc acolo produse mai ieftine. Mai mult de jumatate aleg cumparaturile pe Internet ca sa evite aglomeratia. De bun simt, nu?
Mai mult, in Franta la mare moda este acum sa cumperi online produse de lux. Peste 80% dintre femeile care utilizeaza Internetul au marturisit ca au achizitionat online cel putin un produs de lux din categoria imbracaminte, incaltaminte si accesorii.
In ultimele zile am tot primit solicitari de la jurnalisti prin care ne cereau sa le explicam diferentele intre comertul electronic din Romania si din alte tari, eventual situate mai la vest.
N-as vrea sa ma uit doar la diferentele enorme de cifre pentru ca acestea sunt si justificate. As vrea sa compar insa mentalitatile utilizatorilor si ale magazinelor. La ei ca si la noi, oamenii cauta preturile cele mai convenabile, servicii bune si o experienta de cumparaturi buna. Pun „pret” pe site-urile care ofera discounturi, care sunt bine organizate, cu securitate crescuta. Cer romanii altceva de la magazinele online? Nu. Pot magazinele online romanesti sa asigure cresteri de cel putin 4-5 ori sau chiar 10 ori mai mari decat cresterea economiei? Pot. Ca in orice business insa, trebuie sa stii cum sa-ti faci excelurile si cum sa te promovezi 🙂 Abia astept sa vad cu ce oferte vor veni magazinele online romanesti in perioada de vara si mai ales, atunci cand magazinele traditionale intra in lunile de reduceri.
Iuliana Butuc-Cerchez
Corporate Affairs Officer GECAD Group