Tigrul Celtic isi da ultima suflare. Cam asa este descrisa in ultimele luni situatia economica a Irlandei, tara denumita de specialistii in economie „Tigrul Celtic al Europei” pentru uimitoarele performante economice din ultimii 20 de ani, timp in care tara a devenit din cea mai saraca a Uniunii Europene, una dintre cele mai bogate. Scaderea economica, scaderea pietei imobiliare, scaderea pietei de constructii, cresterea alarmanta a preturilor alimentelor dar si recentul „NU” dat de irlandezi Tratatului de modernizare a Europei, ii face pe multi locuitori ai celei mai verzi tari a Europei sa-si reconsidere gusturile si cheltuielile.
Iata cum, in decurs de doar doi ani, de cind a inceput scaderea economica, au evoluat trendurile in societatea irlandeza:
– inainte cumparaturile alimentare erau facute la SuperQuinn si la Marks&Spencer Food, magazine scumpe, acum ele au loc la low-cost-urile Aldi si Lidl.
– inainte toata lumea se ducea la munca in masina personala, acum tot mai multi folosesc bicicleta si metroul de suprafata.
– inainte o scurta vacanta venea la fix pentru 2-3 zile la New York, acum se recomanda excursiile de „descoperire a oraselor din Est: Bucuresti, Budapesta, Sofia”.
– inainte copiii erau rasfatati, acum ei trebuie sa munceasca pentru a-si plati studiile.
– inainte se facea sport in sali de gimnastica ultratehnologizate, acum se prefera joggingul in parc.
Si iata cum Tigrul Celtic al Europei a devenit deja un banal tigru de carpa.
Atentie, Romania! Viitorul bate la usa!