Analizand piata turismului din Romania, am incercat sa identific nisele ce pot fi dezvoltate cu succes si iata ce a iesit.
Una dintre nisele cu un grad de exploatare din ce in ce mai mare este aceea a turismului de business, sau corporate travel. Aici piata este dominata de vreo 10 ani de catre Happy Tour, proprietate a Fondului de Investitii Spaniol GED, dar a devenit foarte importanta si pentru alte agentii ca alternativa la clasicul turism de leisure.
Evident ca numai cei cu un anumit nivel al calitatii pot oferi cu adevarat acest tip de servicii corporate.
Un al produs relativ nou ce reprezinta o nisa importanta, se refera la Croaziere. Avantajul acestei nise este acela al targetului sau. Mai exact, consumatorii de cruises sunt putin afectati de criza, iar diversitatea programelor reprezinta un interes constant.
Turismul online, reprezinta o piata inca neexploatata la adevarata ei valoare. Exista cateva portaluri cu un succes mai mic sau mai mare. Mai mult mic :). Din punctul meu de vedere in acest moment importante sunt doua portaluri online, ambele de ticketing iar in ordinea rezultatelor acestea sunt Paravion.ro si Vola.ro .
Curaj, loc mai este.
Ma gandeam ca orice turist si-ar dori ca vacanta lui sa fie personalizata si croita pe nevoile sale. Aceasta nisa este reprezentata de turismul Tailor Made.
Din pacate acest tip de turism este foarte, foarte putin dezvoltat din doua motive:
1. Din cauza clientilor care inca prefera charterele, iar ce este cel mai ingrijorator este ca incep sa prefere din nou charterele cu autocarul;
2. Este greu sa gasesti consultanti de turism care sa ofere informatii la un nivel foarte ridicat in conditiile in care toti sunt crescuti sa vanda chartere.
Despre turismul de lux, nu cred ca se pune problema sa discutam deocamdata ca nisa. In mod cert nu se poate trai in acest moment in Romania din asa ceva, sau ma rog, numai din asa ceva.
Acestea au fost nisele identificate de mine pana in acest moment.
Astept cu interes comentariile voastre si de ce nu alte propuneri.
Multumesc