- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Turismul online, o nisa neexploatata?

10 May, 17:58 • Redactia DailyBusiness

Desi in momentul de fata pe piata noastra se afla cateva siteuri de profil, doar doua dintre ele sunt cu adevarat puternice (Paravion si Vola) datorita vechimii pe piata dar si a investitiilor masive in publicitate.

In Romania progresul inregistrat de vanzarile de bilete de avion online este extrem de important, incepand cu anul 2007 cand s-a inregistrat o creste de 60% a pietei online din care un sfert din rezervari il detine Bucurestiul.

Din totalul vanzarilor de bilete de avion la nivel national de 500 de mil de euro, aproximativ 7-8% din piata este detinuta de zona rezervarilor online prin portalurile existente in momentul de fata.

De remarcat este faptul ca in 3-4 ani procentul detinut de vanzarile online a crescut simtitor de la 1% din piata generala de Ticketing la 7-8%. Astfel putem remarca o creste uimitoare de la un an la altul, lucru cu care putine industrii se pot mandri.

Factorul cel mai important in dezvoltarea unui astfel de business se refera la increderea utilizatorilor de internet care usor, usor creste de la an la an facilitand plata online a biletelor de avion(in cazul de fata).

Tin minte ce imi spunea un prieten acum 2-3 ani: „frate, visul meu este acela de a sta pe wc cu laptopul in brate si de a plati taxele direct de acolo”.

Iata ca visul lui s-a implinit iar ca sa folosesc un exemplu mai happy, nu credeti ca ar fi interesant sa te afli pe un sezlong undeva pe o plaja exotica(in apropierea unei terase cu wireless bineinteles) si sa iti poti prelungi sejurul modificand biletele de intoarcere pe loc, primind(conform noilor reglementari) ticketele in viarianta electronica ? Eu cred ca da.

Desi ultimele masuri luate de guvern, dar si prelungirea crizei mondiale au mai franat putin din elenul calatoriilor, sunt sigur ca libertatea pe care ti-o ofera un portal online atat din punct de vedere al timpului, al confirmarii instante, al informatiilor complete, va ramane in continuare la fel de atragatoare pentru consumatorii din mediul online.

Ca o concluzie, consider ca in acest moment Piata Online a Serviciilor Turistice este exploatata doar in proportie de maxim 10% din potential. De asemenea nise in acest domeniu mai exista insa dupa cum spuneam deocamdata nu exista interes, fonduri sau mai degraba curaj pentru investi in acest domeniu.

Pacat.
Perspective exista, uriase chiar.

Urmărește Daily Business pe Google News