Mai ales cand acestea sunt de crocodil de Dambovita. Doua sunt vestile care au venit din partea Comisiei Europene, cu destinatia Romania: prima, ca au lansat o investigatie cu privire la privatizarea Daewoo Craiova; si a doua, ca nu sunt de acord cu taxa de inmatriculare in noua formula propusa de Guvern.
Prima veste se pare ca a umezit ochii celor de la Ford, care au privit incruntat catre viitor si au fixat un deadline clar, americanesc: vor astepta pana cel tarziu in aprilie 2008 iar daca intre timp Comisia Europeana nu ia nicio decizie isi vor lua talpasita.
A doua veste a facut sa i se zbata un ochi ministrului finantelor, caci Comisia Europeana a specificat clar ca pana la sfarsitul anului va deschide a doua etapa a procedurii de sanctionare a Romaniei, iar aceste sanctiuni se anunta a fi destul de oneroase pentru statul roman.
In aceasta a doua etapa, Comisia va trimite Romaniei o scrisoare in care va arata in mod concret cum anume doreste sa fie modificata taxa, cu mentiunea ca daca nici atunci guvernul roman nu adopta masurile necesare pentru a respecta normele europene, mergem la Curtea Europeana de Justitie. De unde vom iesi ceva mai saraci.
Toate aceste semnale de nervozitate de la Bruxelles ar fi trebuit sa dea ceva batai de cap oficialilor romani. Ce mai freamat, ce mai zbucium! Ce mai nopti nedormite de grija zecilor de milioane de euro pierdute, a miilor de locuri de munca risipite sau a penalitatilor de sute de milioane de euro la care am putea fi expusi!… Care a fost reactia politicienilor romani la tot acest desant UE?
Responsabilii cu privatizarea Daewoo Craiova nici usturoi n-au mancat, nici gura a Dior nu le pute, iar ministrul de finante este optimist ca va putea negocia cu Bruxelles-ul taxa dupa propriile conditii, desi madama care anuntase pozitia Comisiei era mai acra decat un borcan de castraveti bulgaresti.
Si ca balciul sa fie complet, politicienii din Senat au votat intr-o veselie marirea limitelor de viteza in oras (60km/h) si in afara (120km/h pe DN-uri), inchizand ochii la toate argumentele europene care arata ca marirea limitelor de viteza cu 10% duce la cresteri dramatice ale costurilor umane si economice de pe urma accidentelor auto. Caci noi suntem mai breji si stim mai bine.
Proaspat aderata la Europa, Romania se comporta ca un mitocan invitat la o nunta cu staif. Cum betia e in toi, sunt admise si balbele, si mojiciile, ba chiar si glumele rasuflate la adresa socrilor mari. Dar la un moment dat va veni scadenta, si va trebui sa ne trezim din betie.
Caci nu poti sa te declari european dar sa violezi absolut tot ce inseamna spirit european, sau lege europeana. La un moment dat se rupe filmul. Si degeaba ne vom mai plange atunci ca suntem pusi la zid de intreaga Europa. Va fi mult, mult prea tarziu. Si vom plati cu varf si indesat tot balciul pe care il privim acum. Noi, nu ei.