Agentia de stiri Mediafax tocmai si-a facut un portal de bloguri, pe trendul lansat de Gazeta Sporturilor acum cateva luni si continuat si de alte institutii de presa traditionale sau digitale, precum Cotidianul sau Hotnews.
Cred ca directia este clara si ireversibila. Platformele digitale vor
schimba felul in care ne informam, iar interactiunea de pe online va favoriza tot mai mult schimbul personalizat de informatii intre ziaristi si cititori.
Pentru ziaristi in general, faptul ca „nu mai au puterea” este o descoperire dificila. Din felul cum vor accepta (sau, dimpotriva, vor simula) dialogul cu cititorii va veni si diferenta intre blogurile de presa facute bine si celelalte.
Cum vi se pare o stire de genul asta? „FMI: Inflatia ar putea urca la 5,5% anul acesta. Cititorii DailyBusiness mizeaza pe 4%”.
Pare o alaturare fortata, dar intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat, stirile vor incepe sa-si schimbe aspectul pentru a-i invita tot mai mult pe cititori sa participe. Iar pe liderii de opinie probabil ca nu-i vom mai gasi pe TV, ci pe www.