Fotbalul ne ofera un paradox: cea mai profitabila afacere din Liga I risca sa iasa din scena, iar „activele” acesteia (jucatorii) urmeaza sa intre in posesia unor alte „companii” (echipe) cam paralele cu performanta, cel putin in ultimul sezon. Si nu doar sportul are de suferit, ci si imaginea Romaniei.
Antrenorul Dan Petrescu a plecat de la Unirea Urziceni asta iarna, inainte sa inceapa returul. Decizia lui a ridicat un semn de intrebare, dar prea putini si-au batut capul sa elucideze misterul acelui „divort”.
Astazi, suntem lamuriti. Dumitru Bucsaru, proprietarul echipei, spune ca nu mai are destule resurse ca sa investeasca in fotbal. Probabil ca Petrescu, avand informatii din interior, a prevazut acest moment si a plecat acolo unde munca lui poate fi rasplatita. Mai precis in Rusia, la Kuban Krasnodar.
Acum, Unirea se destrama, iar jucatorii se gandesc sa plece si ei, dupa cum scrie presa sportiva de cateva zile. Culmea, niciuna din echipele care ii transfera nu s-au dovedit din cale afara de profitabile. In schimb, gruparea amenintata cu dezintegrarea a castigat 18 milioane de euro din cupele europene, in sezonul 2009/2010.
Desigur ca fiecare face ce vrea cu banii lui. Nu putem sa-l obligam pe Bucsaru sa continue finantarea clubului. E posibil ca in aceasta perioada, in care criza mondiala a naruit multe averi, el sa aiba o situatie nu tocmai roza, in pofida banilor castigati din fotbal.
Dar avem dreptul sa constatam ca se duce de rapa Unirea Urziceni, unul dintre cele mai puternice vehicule de imagine pe care brandul numit Romania le-a avut in 2009. Reprezentanta celui mai mic oras prezent vreodata in Champions League s-a luat la tranta cu Sevilla, Stuttgart, Glasgow Rangers si Liverpool. Si a iesit din aceasta campanie, scuzati cliseul, cu fruntea sus.
Daca o echipa din Bucuresti, Cluj sau Craiova ar fi reusit o performanta similara, efectul nu ar fi fost atat de spectaculos. Sprijinita financiar, administrata cu profesionalism, Unirea Urziceni putea sa devina in cativa ani eroina unei povesti de marketing care sa inceapa cam asa: „din Baraganul Romaniei, acolo unde altadata tepii ciulinilor spargeau mingile de fotbal ratacite, s-a ridicat o gasca nebuna care a uimit Europa”…
Povestile de marketing aduc bani multi, dar numai atunci cand sunt traite pana la capat. Cea cu Unirea Urziceni s-a sfarsit prematur, inca de la „a fost odata ca niciodata”.