Se intampla ca zilele trecute il ajutam pe un amic cu un business in turism, cu putin research pe site-urile hotelurilor si pensiunilor. Am vazut multe siteuri si mare majoritate erau vai si amar…ma gandeam atunci ce potential imens are avea in special unele pensiuni foarte bune, dar care nu era aproape deloc prezente pe net, cat clienti in plus…., de aceea am pregatit mai jos o scurta lista de sfaturi pentru a creste prezenta acestora pe Internet:
1) Google este prietenul nostru si ne POATE aduce mult trafic – de aceea siteul ar trebui sa fie Google friendly. Pe scurt, cum facem asta:
– limitam la maxim numarul paginilor in flash (cred ca peste 50% din site-urile pe care le-am vazut erau construite integral in flash)
– oferim continut (text) mult si relevant pentru vizitator
– inseram in continut cuvinte cheie relevante, pe care le presupunem a fi frecvent utilizate de care care ne-ar putea deveni clienti si care cauta sejururi
– cautam referentialitate si cat mai multe link-uri dinspre alte site-uri (Google masoara atractivitatea unui site pe baza unui altgoritm propriu numit Page Rank si care ia in considerare si numarul de link-uri incoming)
2) Vizitatorii au nevoie de multe poze pentru a-si forma o idee cat mai buna asupra hotelului sau pensiunii. Lipsa de transparenta poate fi usor perceputa de vizitator ca fiind o incercare de a il induce in eroare. In plus, astfel putem preveni si aparitia unor decalaje intre asteptarile create si realitatea de la fata locului. In plus, astfel vizitatorii pot ajunge pe site folosind si Google Images (serviciul de cautare imagini al Google).
3) Continutul aditional si complementar poate atrage vizitatori – de exemplu informatii suplimentare despre zona respectiva pot face site-ul mult mai „gasit” in motoarele de cautare, intrucat inseamna un numar mai mare de cuvinte cheie.
4) Utilizarea instrumentelor de monitorizare a traficului, cum de exemplu ar fi Google Analytics – acesta ne ofera posibilitatea de a vedea cati vizitatori avem pe site, precum si o intrega serie de rapoarte care sa ne ajute in a creste numarul de vizitatori:
– de unde vin acesti vizitatori (au intrat direct, au fost trimisi de alte site-uri, sau au venit din motoare de cautare)
– in ce pagini ajung acestia (nu este neaparat obligatoriu ca vizitatorii sa ajunga in site direct in pagina principala, prin urmare este important pentru noi sa stim in ce pagina ajung)
– dupa ce cuvinte cheie au ajuns vizitatorii in site-ul nostru
– timp mediu petrecut pe site, pagini preferate, etc.
Va urma….