- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Vedeta, o specie pe cale de disparitie?

13 Jan, 14:53 • Redactia DailyBusiness

In anii ’50, gratioasa Marilyn Monroe facea reclama la o companie petroliera.

Mai aproape de zilele noastre, Beckham, Totti, Roberto Carlos si Ronaldinho renunta la rivalitatile din competitiile fotbalistice si filmeaza impreuna un clip publicitar pentru Pepsi.

Timp de jumatate de secol, in incercarea de a-si promova cat mai bine imaginea, marile grupuri au „racolat” vedete. Succes garantat! Vedeta atrage imediat ochiul fanului, spre deosebire de un anonim, care nu are aceeasi putere, oricat de frumos ar arata sau cat de bine si-ar juca rolul.

Mai exista si tentatia de a imita persoana care te-a fascinat pe ecran, pe scena sau pe terenul de sport. Daca favoritul tau Brad Pitt prefera Heineken, doar n-o sa bei alta marca de bere, nu?

Dar iata ca acest mit este pe cale de a se destrama. Un studiu realizat in SUA releva ca prezenta unei vedete nu face spotul publicitar mai eficient. Staruri precum jucatorul de golf Tiger Woods sau ciclistul Lance Armstrong nu au reusit sa creasca vanzarile unor branduri ca Nike sau Radio Shack.

Vedetele isi pierd impactul asupra publicului? Posibil. Consumatorul din ziua de azi este tot mai individualist, isi personalizeaza obiectele dragi, are blog, site, cont pe Facebook sau Twitter. Se considera el insusi o vedeta si se comporta ca atare, atat in raport cu cercurile de cunoscuti, cat si cu persoana sa.

Cunosc suporteri ai unor echipe de fotbal care isi inscriptioneaza pe tricouri numele proprii, motivand ca „eu in tribuna sunt mai spectaculos decat ei pe teren, nu-i vezi ce prost joaca?”.

Omul modern merge la spectacol ca sa-si afirme personalitatea, sa actioneze, nu sa priveasca, ajunge sa se considere pe el mai important decat cei care ii ofera spectacolul. Nu mai are timp sa fie fan pentru ca se vrea idol.

Vin timpuri cand nu vor mai exista vedete?

Urmărește Daily Business pe Google News