Digitalul si tehnologiile mobile produc schimbari semnificative in cadrul modelelor de business actuale, iar organizatiile vor fi nevoite in curand sa raspunda la noul comportament al consumatorilor.
Raportul Deloitte- State of the Media Democracy arata ca aproape 50% dintre consumatorii din Statele Unite considera propriul telefon inteligent (Smart phone), unul dintre cele mai valoroase surse media si entertainment. Aceasta telecomanda a tuturor actiunilor curente, este folosita astazi de 42% dintre consumatorii americani pentru a naviga pe internet, 27% downloadeaza aplicatii pentru telefon, iar 26% utilizeaza GPS-ul.
In Romania procentele sunt inca mult sub cele prezentate de Deloitte, insa este timpul sa ne concentram deja pe felul cum putem utiliza aceste tendinte ale consumatorului pentru a crea experiente de brand.
[img=552]interactivitate senzoriala[/img]
In indoor, Asia si America testeaza deja metodele cross-interactive media, integrand in retelele de afisaj digital, aplicatii precum SMS, Bluetooth, NFC (near field communications), sau realizand update-uri cu tehnologii ce creeaza interactivitate senzoriala, augmented reality sau imagini 3D autostereoscopice.
Mobile integration poate fi folosit pentru a comunica prin SMS, Bluetooth si NFC (near field communications) intr-un mediu in care se afla o retea de suporturi digitale. Astfel aplicatiile vor actiona ca o invitatie la actiune si interactionare cu brandul, consumatorul primind informatii despre promotii sau chiar cupoane de reduceri.
[img=553]augmented reality[/img]
Alte noi tehnologii ce pot fi utilizate in cadrul retelelor de indoor advertising sunt codurile QR (quick response), un fel de cod de bare 2D care printr-o aplicatie speciala poate reda imagini de tip augmented reality, ce imbina realitatea cu virtualul.
Google promoveaza deja QR codurile prin intermediul Google Favourite Places, angajand utilizatorul prin intermediul unui Smart phone.
[img=554]QR codes[/img]
Acesta functioneaza ca un scanner al imaginii de coduri, browser-ul telefonului fiind directionat catre o anumita pagina de web, de unde consumatorul va primi informatii, va interactiona cu brandul sau chiar va putea face comert electronic.
Aplicatiile 3D reprezinta o alta tehnologie, care daca in urma cu doar cativa ani parea de domeniul S.F., anul acesta va intra si in casele noastre prin intermediul noilor sisteme home cinema si a canalelor TV ce urmeaza sa difuzeze programe exclusiv 3D.
[img=555]autostereoscopic 3D[/img]
In indoor advertising imaginile tridimensionale pot fi obtinute printr-un sistem 3D autostereoscopic, creand experiente vizuale spectaculoase.
Viitorul e aproape!
Va invit sa dezbatem subiectul si pe forum.