Asteptam cu interes evolutia pietei de low-cost din Romania, mai ales pentru ca WizzAir venea din urma tot mai puternic si ameninta tot mai mult pozitia de lider ocupata pana anul acesta de Blue Air. Am zburat cu Wizzair cel putin 10 zboruri, deci va dati seama ca eram un fan al lor. Cu Blue Air, recunosc, nu am zburat niciodata, deoarece preturile lor (ma refer la biletul cu taxe si comisioane incluse) sunt intotdeauna cele mai mari din piata de low-cost. Evident nu le compar cu Tarom, deoarece sunt doua modele de business diferite.
Primul bilet la WizzAir l-am cumparat in ianuarie 2008. Nu stiam prea multe despre companie, insa dupa ce m-am documentat, am considerat ca merita sa incerc. Iar dupa zbor, am ramas chiar incantat. Echipa tanara, entuziasta, servicii bune si aeronave bine intretinute, preturi bune si seriozitate maxima. Astfel, de fiecare data cand am avut ocazia, am recomandat Wizzair prietenilor. Pot spune chiar ca, in ultima vreme, am preferat Wizzair in detrimentul EasyJet, pentru a incuraja Wizzair Romania.
In ultima luna insa, am primit 5 emailuri de schimbare a datelor zborurilor. Cand am primit primul mail de schimbare, am spus: ok, se mai intampla. Chiar daca mi-au schimbat ziua de plecare, am trecut peste asta, considerand ca este acceptabil ca la un numar asa de mare de zboruri, sa se mai intample si astfel de „neplaceri”. Insa, in cateva zile, am primit un mail in care eram anuntat ca „s-a modificat schimbarea”. Hmm, cam multa nehotarare. Insa, hai, scuzam si de data asta. Apoi, am mai primit inca doua emailuri similare. Si credeam ca s-a terminat aici, ca nu mai am ale zboruri cu ei. Insa… Wizz si-a dat seama ca mai aveam un bilet (unde uitasem ca merg cu ei), si mi l-a schimbat si pe ala.
Iar ca sa fie totul perfect, prietenii care trebuiau sa ma viziteze joi (si carora eu le recomandasem sa zboare cu Wizz), au aflat in aeroport ca zborul s-a schimbat pe vineri. Este drept ca au fost anuntati pe mail de schimbare, insa nu si-au citit mailul folosit la rezervare (nu au nici o scuza, stiu, insa au folosit emailul de spam), asa ca au aflat vestea direct la aeroport. Wizz nici macar nu le-a dat un telefon pentru a ii anunta si a isi cere scuze.
Dintre multele companii low-cost care au curse in Romania, pararea cea mai proasta o aveam despre MyAir. Acum vreun an si ceva, MyAir avea obiceiul de a schimba zborurile dupa bunul sau plac, anuland curse si schimband orele asa cum ii convenea. Vorbesc despre acea perioada, pentru ca nu mai stiu pe nimeni care sa mai aiba incredere si sa mai fi zburat cu ei de curand. Aceasta atitudine denota lipsa de respect pe care o aveau fata de clienti. Am avut 3 prieteni care au avut zboruri cu ei, si toate cele 3 zboruri au fost schimbate cel putin o data. In aceste conditii, am preferat ca nici macar sa nu incerc sa ii „incerc pe pielea mea”. Imi este teama insa ca, in ritmul acesta, WizzAir va ajunge in curand din urma pe MyAir la nivel de insatisfactie al clientilor. Inutil sa spun ca, nu am primit inca nici un raspuns la reclamatia pe care le-am trimis-o pe aceasta tema, acum cateva zile. Insa, o sa va tin la curent in cazul in care primesc un raspuns.
In momentul in care ma pregateam sa scriu acest articol, am citit stirea Wizz Air: In 3 ani de activitate in Romania, am devenit liderul pietei low cost. O stire pe care acum o luna as fi primit-o foarte bine, insa care acum ma face sa ma gandesc de doua ori la politicile WizzAir si la cum ar trebui sa fie un lider de piata.
In cazul in care Wizzair nu isi va revizui aceasta politica de batjocorire a clientilor fideli, eu le urez o sedere cat mai scurta pe primul loc. Cat despre mine, in septembrie mi-am rezervat deja un zbor cu Blue Air. Caci, daca WizzAir nu ne vrea, nu are rost sa insistam.