Criza a sadit frica in randul managerilor de companii, carora angajatii au ajuns sa le spuna doar ce vor sa auda, de teama de a nu fi concediati, scrie publicatia mentionata, citata de Yahoo Finance.
1. Aparentele devin mai importante decat calitatea muncii. Cand angajatii sunt preocupati sa ramana la birou peste program mai mult decat seful, atunci este clar ca s-a instalat frica. Atunci, angajatii ajung sa se preocupe mai putin de calitatea muncii si mai mult de modul cum sunt vazuti de sefi.
2. Neincrederea e la ea acasa. Cand iti pui intrebari de genul daca este sigur sa-i spui unui coleg ideea ta, inseamna ca ai o problema cu frica in colectiv. Locurile de munca unde unii fura ideile altora sunt colective in care increderea este subordonata fricii (daca macar exista incredere). Intr-un mediu de lucru sanatos, angajatii ar putea reclama usor un coleg care ii „lucreaza pe la spate”.
3. Numerele sunt la putere. Obiectivele de performanta ii ajuta pe angajati sa inteleaga ce e important. Dar cand cifrele pe ora, zi si saptamana devin o obsesie, e un semn ca frica sta la baza mediului de lucru. Intr-o organizatie performanta, managerii stabilesc niste scopuri care cuprind si altceva pe langa numere, ceea ce atenueaza sentimentul de teama.
4. Managementul considera discutiile intre angajati suspecte. Un manager le-a interzis unor angajati sa discute intre ei despre o anumita sarcina. Companiile care nu permit insa angajatilor sa se intruneasca in sedinte de brainstorming sunt locuri de munca in care frica si-a facut loc. De regula, companiile nu au decat de castigat de pe urma acestor sedinte.
5. Sunt promovati angajatii mai putini competenti. Cand angajatii premiati si promovati provin din randul celor mai putin competenti, inseamna ca frica si-a facut loc in companie. Managerii se inconjoara de angajati lingusitori, pentru ca e mult mai placut sa auda raspunsul „corect” decat adevarul.