„Avem un contract colectiv de
munca in vigoare pana anul viitor, in luna aprilie. Sunt convins ca
vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati si sa
li se gaseasca o solutie pentru venituri. Deja am demarat o procedura
pentru ca circa 1.000 de salariati de la CFR Marfa sa poata beneficia
de ordonanta 36, cea privind salariile compensatorii”, a spus
ministrul, intr-o conferinta de presa.
El a explicat ca se
afla in pregatire o Hotarare de Guvern pentru ca 1.000 de angajati de
la CFR Marfa, daca vor dori sa fie disponibilizati, sa poata
beneficia de salarii compensatorii.
„Ordonanta 36
prevede posibilitatea acordarii salariilor compensatorii. Eu doresc
sa ma asigur ca pot beneficia de salarii compensatorii salariati ai
CFR Marfa. Atat. Mai departe, vom vedea care si cati salariati vor
putea fi disponibilizati”, a subliniat seful de la Transporturi.
Totusi, Fenechiu si-a exprimat convingerea ca noul proprietar
al CFR Marfa nu a cumparat compania pentru a da oamenii afara.
„Sunt convins ca cel care a cumparat CFR Marfa nu a
cumparat aceasta companie si nu a dat atatia bani pe ea pentru a
trimite oameni acasa. Valoarea oferita pe companie este mult mai mare
decat valoarea activelor companiei, de aceea, eu va garantez ca acela
care a cumparat aceasta companie a luat-o sa o dezvolte si nu sa o
taie la fier vechi, asa cum am auzit mari specialisti. Vom avea grija
de salariati in continuare”, a dat asigurari Relu Fenechiu, citat de
Agerpres.
Compania CFR Marfa are in prezent circa 9.000 de
salariati.
Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata
castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, pentru suma
de aproape 202 milioane de euro, contractul putand fi semnat
saptamana viitoare.
Potrivit ministrului Transporturilor,
pretul oferit de GFR pentru 51% din actiunile companiei CFR Marfa
este de circa 202 milioane de euro si va fi achitat integral. Pe de
alta parte, GFR isi asuma investitii de aproximativ 900 milioane de
lei in CFR Marfa.
In cursa pentru privatizarea CFR Marfa s-au
aflat initial trei ofertanti. Este vorba despre Grup Feroviar Roman,
Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH & Co KG si
compania americana OmniTRAX, ultimii doi retragandu-se ulterior din
acest proces.
Autoritatile de la Bucuresti s-au angajat in
fata organismelor financiare internationale sa anunte castigatorul in
procesul de privatizare a CFR Marfa pana in 20 iunie.
CFR
Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din
Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.