„Aceasta perioada de scadere va dura circa 18 luni, perioada in care companiile trebuie sa-si optimizeze costurile, sa-si reorganizeze si regandeasca modelele de business. Au nevoie de un plan de sutinere, iar unul din factorii cei mai importanti este pastrarea oamenilor talentati in organizatie, acestia fiind cei mai predispusi la a-si schimba angajatorul in perioade de criza”, a declarat Csaba Gergely, presedintele HR Club, si senior HR manager al PricewaterhouseCoopers, in cadrul conferintei nationale HR Club.
„Investitiile in oameni nu trebuie taiate sau oprite. Angajatii au nevoie in continuare de motivare si informare, au nevoie de un moral ridicat, pentru a ramane alaturi de organizatie. Ar fi o greseala strategica sa tai din costurile alocate pregatirii si specializarii personalului”, a adaugat Gergely.
Potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers, la care au participat 60 de manageri HR si 10 manageri generali, managementul talentelor este vazut ca fiind cea mai importanta tema pentru viitorul organizatiei.
Cum sa retii talentele in organizatie
Potrivit lui Geoff Armstrong, fost CEO al institutiei CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development, asociatie profesionala cu peste 130.000 membri in Marea Britanie si Irlanda) este in interesul companiilor sa retina talentele.
„E in interesul organizatiei sa-si retina talentele, e mai riscant si mai costisitor sa le caute in alta parte. Dar daca nu le ofera mediul propice de dezvoltare, vor pleca. Talentul este, in momentul de fata, o resursa globala. Iar cheia pentru a avea langa tine oameni potriviti este de a le asigura posibilitatea de a evolua, de a comunica deschis si de a lua propriile decizii”, a afirmat Armstrong.
„De obicei oamenii vin la munca pentru a-si face job-ul bine, iar daca la un moment dat acest lucru nu se mai intampla este pentru ca organizatiile ii demotiveaza. Talentele trebuie cautate in interior, iar managementul de top si oamenii de HR ar trebui sa renunte la „ochelarii” care-i fac sa vada talentul si leadershipul ca pe o problema”, a adaugat acesta.
Problema cea mai mare cu care se confrunta oamenii de HR- in opinia lui Armstrong – este ca toti fac acelasi lucru, nu se diferentiaza, in conditiile in care modelele de business nu mai functioneaza la fel.
In contextul actual al mediului de afaceri, angajatii sunt singura sursa prin care un business se poate diferentia de concurenta, iar cei care au contactul cel mai direct cu clientii sunt, in majoritatea cazurilor, altii decat cei cu functii de management.
Departamentul de HR trebuie sa ajute managementul de top in cautarea si depistarea dorintelor clientilor actuali si potentiali, si prin motivarea si retinerea acelor angajati, non-executivi, dar care interactioneaza direct cu clientii.
Vor mai creste salariile in 2009?
„Daca ne raportam la 2008, cresterea medie salariala a fost de 15%. In 2009, e greu de anticipat ce se va intampla, daca vor creste, stagna sau scadea salariile. Climatul actual, de dupa septembrie, e diferit fata de ce s-a intamplat pana acum. Inca nu simtim efectele crizei financiare, iar aceasta perioada de dificultate va dura circa 18 luni”, a declarat Csaba Gergely, manager de HR in cadrul PwC.