1. Vei avea oportunitati de angajare la firme cu potential de crestere.
Cele mai agresive companii in vanarea de angajati pe retelele sociale sunt cele care angajeaza multi oameni intr-o perioada scurta de timp, care au oportunitati mari de crestere, apreciaza Dan Finnigan, CEO-ul companiei americane Jobvite.
Compania a realizat recent un studiu cu privire la utilizarea retelelor sociale in procesul de recrutare a angajatilor la care au participat 825 de directori si specialisti in resurse umane, potrivit BusinessWeek.
2. Vei avea acces la job-uri la prima mana.
Potrivit unui studiu Jobvite, angajatorii prefera sa foloseasca site-urile retelelor sociale pentru recrutare, pentru ca este o metoda iefina si rapida. Trimiterea unui tweet de anuntare a unui post liber nu costa nimic. Din acest motiv, retelele online sunt primele locuri in care angajatorii isi posteaza anunturile.
3. Anjajatorii folosesc din ce in ce mai mult LinkedIn, Facebook si Twitter pentru gasirea potentialilor angajati.
73% dintre participantii la un studiu Jobvite folosesc in prezent retelele sociale in eforturile lor de a recruta personal.
92% dintre respondentii care fac angajari in 2010 intentioneaza sa faca acest lucru prin intermediul retelelor sociale. O treime din respondenti verifica intotdeauna profilul de pe retelele sociale ale unui candidat.
De asemenea, 58% dintre respondenti au spus ca au angajat persoane prin intermediul acestor retele.
4. Nu vei gasi la fel de multe anunturi la firmele de recrutare.
Unii angajatori trec de pe canalele traditionale de recrutare pe retelele sociale. Peste o treime dintre participantii la studiul Jobvite au mentionat ca planuiesc sa aloce mai putini bani activiatii de recrutare.