Cea mai mare parte a pietei, ca valoare, este reprezentata de segmentul de audit si de consultanta financiara, estimat la 140 -150 milioane de euro, si de segmentul de consultanta juridica, estimat la 130 -140 milioane de euro.
Ritmul de crestere cel mai puternic este pe segmentul de piata corporate finance si investment banking, de circa 40% in perioada 2007-2008, pe fondul consolidarilor de pe piata locala.
Din punctul de vedere al penetrarii serviciilor de consultanta, auditul si consultanta juridica sunt urmate de consultanta IT, de consultanta strategica si de management, spune Codrut Pascu, managing partner al Roland Berger Romania.
Principalii jucatori din consultanta strategica si de management pe plan local sunt subsidiarele unor firme ca McKinsey, care a patruns pe piata romaneasca in 2007, Roland Berger, prezenta in Bucuresti din 1992 si AT Kearney, care a intrat in Romania in 2007.
Alte companii care ofera servicii de consultanta in management sunt Horvath&Partners, Bucharest Consulting Group, dar si departamentele de Advisory ale companiilor din Big Four. Cei mai mari consumatori de consultata in management sunt sectorul financiar-bancar, telecomunicatiile, energia, utilitatile sau industria farma.