1. Da, iti citesc e-mailurile si mesajele de pe messenger!
Directorul de IT al unei firme americane din domeniul serviciilor financiare cu 1.000 de angajati admite ca foloseste un sistem de monitorizare a mesajelor electronice ale angajatilor. In fiecare zi, ajunge sa citeasca intre 5 si 10% dintre mesajele trimise de angajati.
Atunci nu e de mirare ca piata softurilor de monitorizare a e-mailurilor a crescut cu peste 25% din 2008 iar in 2013 ar putea ajunge la 1,23 mld. dolari, potrivit companiei de cercetare Gartner. Una din trei companii americane mari chiar angajeaza oameni special pentru analiza e-mailurilor angajatilor, potrivit unui studiu din 2010 al firmei de monitorizare a mesajelor electronice Proofpoint.
Astfel, angajatii care, spre exemplu, divulga prin e-mailuri informatii confidentiale despre companie risca sa fie concediati.
2. Esti prea batran pentru aceasta slujba.
O americana in varsta de 57 ani, aflata in cautarea unui job, si-a depus CV-ul pentru un post disponibil la o scoala privata din cartierul sau, fara a primi insa niciun semn de la potentialul angajator.
Ulterior, dupa ce postul a devenit iar disponibil, ea si-a depus din nou CV-ul, fara a mentiona varsta si, surpriza, a fost chemata la interviu. Cand angajatorul a vazut ca are peste 40 de ani, a refuzat sa o angajeze.
Unul din patru angajatori au declarat ca sunt reticenti in a angaja persoane mai in varsta, in vreme ce altii au recunoscut ca nu iau in considerare CV-urile unor femei de peste 50 de ani.
SmartMoney sfatuieste persoanele trecute de aceasta varsta sa mentioneze in CV doar cateva din job-urile avute si cele mai importante realizari, precum si cunostintele de operare PC.
3. Stiu cand te prefaci ca esti bolnav.
Este adevarat, seful isi poate da seamna cand te prefaci ca esti bolnav, cauti un alt job sau exagerezi valoarea cheltuielilor de decontat la firma. De fapt, din ce in ce mai multe companii angajeaza detectivi particulari pentru a-i verifica pe angajatii care se declara bolnavi. Unul din patru angajatori considera ca unii angajati s-au prefacut bolnavi pentru a-si lua liber. Si nu sunt paranoici. O treime dintre angajati au admis ca si-au luat concediu medical si fara a fi cu adevarat bolnavi.
4. Copilul tau, problema ta!
Se stie ca femeile castiga in medie mai putin decat barbatii. Iar un copil afecteaza si mai mult potentialul de castig al femeilor pe termen lung. Asa-numita „penalizare pentru mame” se manifesta in mai multe moduri: o mama poate pierde o promovare din cauza ca seful ei considera ca isi ia prea multe libere pentru a avea grija de copil sau ca se preocupa mai mult de familie decat de cariera. De asemenea, o mama ar putea fi evitata in cazul formarii echipelor care sa se ocupe de proiecte importante, din cauza ca seful se teme ca ea nu se va dedica suficient acestora.
5. Sunt cel mai bun prieten al tau.
Sase din zece angajati se considera prieteni cu seful. Aceasta nu este o surpriza tinand cont ca exista avantaje pentru ambele parti in urma unei prietenii sef-angajat. Astfel, angajatul favorizat poate fi avansat si primi majorari salariale mai usor, in timp ce sefului ii place sa lucreze cu o persoana in care are incredere.
Exista insa si dezavantaje. Chiar daca esti prieten cu seful, acesta trebuie sa iti evalueze in continuare performantele, ceea ce ar putea dauna relatiei de prietenie.
Pentru a nu depasi limita, nu discuta chestiuni personale sensibile cu seful. Oricat de apropiat vei fi de acesta, in final el ar putea folosi informatiile pe care i le impartasesti intr-un mod care il va avantaja pe el dar nu si pe tine.
Cititi aici mai multe informatii legate de lucruri pe care seful nu ti le va spune niciodata.