1. Fii modest
Cu alte cuvinte, trebuie sa fii constient ca nu totul se rezuma la tine. Nu-l aborda pe sef cu cereri de mariri de salariu, ca si cum el ar fi personal responsabil de dezvoltarea carierei tale. Mai degraba, concentreaza-te pe ceea ce poti faci pentru a-i usura viata, contribuie la atingerea obiectivelor companiei si fa-l pe sef sa arate bine in ochii superiorului sau.
2. Fii cinstit Toata lumea grestete, iar tu nu faci exceptie. Recunoaste-ti greselile din start. Admite ca gresesti si intreaba seful ce poti face pentru a rectifica situatia. Nu te lasa prins intr-o serie de minciuni si scuze, care-ti pot afecta credibilitatea in fata lui.
3. Fii respectuos cu timpul sefului Foloseste-ti timpul inteligent si eficient. Inainte de a intra in biroului sefului, scrie o lista cu principalele subiecte pe care ar trebui sa le acoperi, si nu insista prea mult pe vreunul. Seful va fi mai receptiv sa te primeasca daca stie ca termini repede ce ai de spus.
4. Fii autonom Trebuie sa fii constient de faptul ca supervizorul tau nu te poate ajuta in orice moment de criza sau sa iei orice decizie dificila cu care te confrunti. Apeleaza la sef doar daca ai o problema sau o plangere, doar dupa ce ai epuizat toate celelalte mijloace de rezolvare a lor.
5. Fii omul bun la toate Daca seful iti cere sa faci ceva, incearca sa-i faci pe plac. Niciodata nu trebuie sa rostesti cuvintele „nu am timp”. Daca stii ca ceva trebuie facut, fa-o fara sa ti se ceara, iar daca seful cere ca cineva din colectivul tau de colegi sa-l ajute, fii primul care se ofera voluntar.
Daca esti intotdeauna intelegator, seful te va privi curand ca pe un membru valoros al echipei si ca o persoana pe care se poate baza.