Editura: Meteor Press
Colectia: Business
Pret 20 lei
Titlu original: 7 Lessons for Leading in Crisis
Cartea intr-un minut:
Criza trebuie sa fie privita ca un dar. Iti da sansa sa te schimbi si sa iesi invingator.
Cronica DailyBusiness.ro
Autorul considera criza o ocazie pentru lideri de a se reinventa pe sine si companiile lor. Crizele solicita la maximum o companie pentru ca rezultatele sunt rareori previzibile. Este mult mai usor sa nu deviezi de la traseul stabilit atunci cand lucrurile merg bine.
Prima lectie a cartii este sa privesti realitatea in fata. Atat timp cat nu stii cu ce situatie te confrunti nu o poti rezolva. Problemele nu se rezolva singure, iar negarea lor duce la acumularea erorilor.
A doua lectie este ca nu poti face totul singur. In situatiile de criza se intareste coeziunea echipei. Ca sa faci fata crizei cu brio trebuie sa fii foarte tare. Pentru a fi un om tare e nevoie sa te mentii intr-o stare fizica buna, sa fii optimist si sa nu te iei prea tare in serios.
A treia lectie este sa cauti adevarata cauza a crizei si sa o rezolvi aplicand solutii permanente. Lupta este de lunga durata. Poti crede ca ai vazut varful aisbergului, dar lucrurile sa se inrautateasca ulterior.
Lectia a cincea se refera la faptul ca o criza nu trebuie sa fie irosita. Provocarile unei crize reprezinta cea mai buna ocazie de a face transformari in companie astfel incat aceasta sa devina mai puternica.
In lupta esti in centrul atentiei si e bine sa te orientezi spre lucrurile care conteaza si sa nu cedezi presiunilor. Piata se schimba in criza si nu va arata la fel la iesirea din criza.
Increderea pe care o capeti in lupta cu greutatile te ajuta sa fii un lider mai bun, atat in vremuri grele, cat si in vremuri bune.