1. Eu iti platesc salariul, asa ca trebuie sa faci ce iti zic eu!
N-ai aflat? Suntem in secolul 21! Nu mai merge cu amenintarile. Chiar daca le platesti salariile angajatilor, nu inseamna ca esti si stapanul lor.
Totusi, esti liderul lor, iar liderii conduc prin inspirarea, invatarea, incurajarea si servirea angajatilor. Liderii competenti nu au nevoie de amenintari. Asa ca mai bine da-le un exemplu bun angajatilor, lauda in public, critica in privat, apreciaza calitatile angajatilor, invata sa imparti sarcini si cand ti se cere feedback, nu uita sa-l acorzi.
2. Nu vreau sa-ti ascult nemultumirile! A asculta nemultumirile unui angajat face parte din slujba unui sef. Asa ca ar trebui sa ceri in mod activ feedback de la angajati, chiar daca e negativ. Poate fi enervant, chiar si dureros, dar de aceea esti platit.
Plangerile te pot ajuta sa-ti imbunatatesti metodele. Si chiar daca o problema semnalata de un angajat nu poate fi rezolvata, macar acesta poate spune ce gandeste.
3. Am fost aici sambata dupa-amiaza. Tu unde erai? Genul acesta de presiune subtila este o modalitate eficienta de a-i demoraliza pe angajati. Productivitatea lor nu va creste, iar moralul lor va fi la pamant.
Daca vrei sa lucrezi 7 zile pe saptamana, e problema ta. Angajatii nu trebuie sa faca acelasi lucru. Si daca observi ca ei lucreaza peste program, poate ca ii incarci cu prea multe sarcini. Cauta modalitati de a rezolva aceasta problema.
4. Nu-i asa ca se apropie perioada de evaluare a rezultatelor tale? Poate ca asa crezi ca-l vei motiva pe angajat sa faca o treaba mai buna. O astfel de declaratie nu are insa efecte. Daca intr-adevar vrei sa-l motivezi, da-i o parte din castigurile companiei. Arata-i ca ii apreciezi munca si cat are de castigat daca face o treaba buna. Rezultatele te-ar putea surprinde.
5. Intotdeauna am procedat asa! Vrei sa distrugi spiritul de initiativa al angajatului? Angajatii ar putea sa aiba o idee foarte buna despre cum sa-si faca treaba. Poate ca stiu chiar mai multe decat tine.
Treaba ta ca sef e sa-i incurajezi sa aiba energia si motivatia pentru a fi inovatori. De fapt, angajatii care vin cu idei despre cum ar trebui sa-si faca treaba mai bine ar trebui sa fie rasplatiti. (Un sfat: cu bani ar fi bine).
6. Trebuie sa reducem din costuri (in timp ce iti redecorezi biroul). Nimic nu produce mai multe resentimente in randul angajatilor decat sa le spui sa-si stranga cureaua in timp ce tu traiesti in stil mare.
Chiar daca redecorarea biroului poate fi justificata in termeni de business, sau un unchi ti-a dat banii pentru acest lucur, tot da senzatia de ipocrizie si demoralizeaza angajatii.
7. Ar trebui sa-ti faci treaba mai bine! Managerii trebuie sa-si exprime clar asteptarile, sa le dea angajatilor termene-limita rezonabile si sa ofere ajutor daca este nevoie. Cand dau instructiuni, sa verifice daca au fost bine intelese.
Daca angajatii fac greseli sau nu se ridica la performantele cerute, o cauza poate fi faptul ca seful le-a dat instructiuni vagi cum ar fi „ar trebui sa-ti faci treaba mai bine”.
Concluzia este ca la locul de munca, ambele parti, atat sefii cat si angajatii, ar trebui sa dea dovada de respect, putina diplomatie si atitudine pozitiva.