1. Fondatorul este pregatit, dispus si capabil sa invete
. Antreprenorii de succes sunt intotdeauna deschisi sa invete lucruri noi, indiferent de experienta pe care o au in spate.
2. Identificati funizori si canale de distributie. Provocarea de a crea un nou produs sau serviciu este si mai dificila in lipsa unui lant de furnizori si distribuitori. Cele mai eficiente startup-uri sunt cele care se concentreaza asupra avantajului lor competitiv si profita la maximum de atuurile partenerilor sai.
3. Fiti atenti la noii potentiali competitori. Startup-urile de success nu se multumesc niciodata cu faptul ca prin planurile pe care le au se afla cu jumatate de an inaintea concurentilor actuali. Lucrurile evolueaza repede, iar adevaratii competitori nu stau niciodata pe loc. Reevaluati-va competitorii in fiecare luna.
4. Alocati mai mult timp pozitionarii initiale. O imagine proasta este greu de schimbat si necesita timp si bani. Identitatea initiala a afacerii poate insemna succesul sau esecul stratup-ului.
5. Asigurati-va ca aveti banii necesari investitiei. De obicei asta inseamna ca aveti un plan B sau chiar C in cazul in care principala sursa de finantare nu se materializeaza. Lipsa banilor poate transforma in esec chiar si cele mai bune planuri.
6. Ofera produse si servicii personalizare. Numai asa va veti putea bate cu „rechinii” pentru ca, fiind la inceput, nu puteti reduceti costurile ca urmare a producerii unui volum mare de produse.
7. Alege o piata mare intr-o industrie aflata in ascensiune. Prin definitie, o astfel de industrie are o istorie si o estimare de crestere anuala de cel putin doua cifre.