Aceasta a prezentat, in cadrul unui eveniment organizat de revista Biz, mai multe sfaturi pentru managerii romani in vederea imbunatatirii performantelor proprii, dupa modelul japonez.
1. Disciplina nestrabatuta de panica
Asemanator japonezilor, care nu s-au lasat coplesiti de seismul puternic, asa ar trebui sa procedeze si managerii romani. In ciuda efectelor devastatoare, japonezii au continuat sa mearga ca de-obicei la munca, pentru a nu fi afectata economia tarii.
2. Concentrarea pe metode de crestere
Taierea de costuri este contraproductiva intr-o perioada de criza, intrucat duce numai la alte pierderi economice. Managerii ar trebui sa se concentreze in schimb pe metode de crestere.
Cresterea vine prin castigarea de cota de piata si nu prin reducerea bugetelor, a precizat Nicola.
3. Perseverenta
Perseverenta japonezilor in a cauta supravietuitori in urma cutremurului ar trebui sa fie replicata de manageri in a cauta pe timp de criza oameni care aduc performanta.
Japonezii au continuat sa caute victime chiar si in locuri in care era greu de crezut ca cineva poate supravietui.
4. Sacrificiu
Ca lider, un manager bun ar trebui sa aiba capacitatea de a se sacrifica. In Japonia, o echipa de mai multi angajati ai centralei nucleare de la Fukushima si-au riscat viata pentru a reduce emisiile radioactive si a evita o catastrofa mondiala.
Acestia se asteapta sa moara in cateva saptamani din cauza radiatiilor, dupa cum a declarat mama unuia dintre ei.
5. Efort comun
Doar in echipa se poate construi mai departe. Catastrofele naturale i-au unit si mai mult pe japonezi, care printr-un efort comun reusesc sa refaca rapid infrastructura avariata. Astfel, unele sosele au fost reconstruite in timp record.
6. Echilibru
Japonezii sunt educati sa-si controleze emotiile cand vine vorba de succes sau esec. Similar, managerii ar trebui sa aiba abilitatea de a se raporta echilibrat la lucruri.
Desi infometati si indurerati, japonezii au stat civilizati la cozi pentru a primi alimente.
7. Previziune
Un bun manager ar trebui sa fie pregatit pentru orice. Oamenii cu viziune de business se pregateau in 2008-2009 si pentru alte timpuri decat cele de atunci, a mai spus CEO-ul The Group.
8. Credinta
Desi poate parea demodat, sa-ti pastrezi credinta in momente grele este un sfat cat se poate de actual. Pe fondul evenimentelor tragice, japonezii se incurajeaza unii pe altii printr-un salut cu fruntea sus.