La studiu au participat circa 400 de manageri din companii private medii si mari.
Rezultatele cercetarii mai arata ca 12% dintre managerii intervievati nu fac nimic sa isi creasca eficienta in mod constient, si doar 4% din ei isi gestioneaza foarte eficient orele de munca.
Potrivit realizatorilor studiului, majoritatea managerilor cunosc uneltele de time management, dar nu le folosesc. De ce?
Pentru ca, explica realizatorii studiului, schimbarea modului de abordare a eficientei trebuie facuta, in primul rand, la nivel psihologic, a modului cum privesc munca, prioritatile si rezultatele dorite.
Majoritatea managerilor inteleg eficienta la un nivel pur personal si individual, axandu-se pe obtinerea atat a rezultatelor individuale, cat si pentru intreaga echipa.
„Din nefericire, singuri nu putem obtine rezultate extraordinare, sau daca le obtinem, o facem in detrimentul sanatatii si a vietii private. Solutia consta in abordarea cu prioritate a acelor activitati care ne aduc profit sau progres prin utilizarea si a resurselor altora, nu numai a resurselor personale”, au explicat reprezentantii Accelera.
Potrivit acestora, pentru a-si creste foarte mult eficienta profesionala si pentru a-si atinge obiectivele de cariera, fara a-si afecta viata personala, un manager trebuie sa isi modifice perceptia si modul de abordare a muncii si sa isi dezvolte perspective pe termen lung. De asemenea, managerul trebuie sa foloseasca mai mult resursele echipei din care face parte, doar resursele personale nefiind suficiente.