Ştefan Păşcuţă a fost prezentator de ştiri la cele mai cunoscute televiziuni din România vreme de 13 ani, însă a simţit, anul acesta, că este momentul să schimbe direcția şi a intrat în antreprenoriat cu proiectul Businessing Agency, o agenţie de PR şi comunicare de la care aşteaptă, la final de 2023, o cifră de afaceri de circa 30.000 de euro, povestesc cei de la Ziarul Financiar.
„Businessing Agency este un proiect la care ţin foarte mult, este practic copilul meu din primăvara acestui an. Este o agenţie de comunicare, PR, branding, personal branding şi comunicare digitală.
Foarte mulţi jurnalişti trec de la presă la PR – rămânem în zona de comunicare, dar descoperim tainele acestei industrii dincolo de camerele de filmat. Am fost ştirist la unele dintre cele mai mari televiziuni din România, iar apoi am decis să valorific acest know-how şi să îl aduc în zona de business”, a spus el.
Ştefan Păşcuţă a început proiectul Businessing Agency cu o investiţie de circa 4.000 de euro din fonduri personale.
Însă, ajutorul cel mai mare, menţionează el, l-a găsit în Stup, hubul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru antreprenorii aflaţi la început de drum, care au nevoie să îşi pună ideile de business în ordine. Chiar dacă nu ştia, la început, ce este şi ce se întâmplă în Stup, Ştefan Păşcuţă a decis să vină la faţa locului şi să descopere.
Te-ar putea interesa și: Ce este aplicația Threads lansată de Meta, care îi face concurență directă platformei X. Mark Zuckerberg, gata să îl dobare pe Elon Musk
„Văzusem reclamele din social media şi am fost interesat de un complex de servicii.”
„M-am sfătuit cu oamenii de aici despre servicii de contabilitate sau servicii medicale, foarte importante pentru angajaţi. În plus, workshopurile de aici, precum cel de fiscalitate sau promovare, ne ajută extrem de mult.”
La momentul actual, Businessing Agency oferă servicii de PR, intermediază relaţia dintre client şi presă, redactează comunicate de presă, ţine legăturile cu jurnaliştii, gestionează pagini de social media şi, în plus, are planuri de personal branding pentru câteva personalităţi şi se ocupă de organizarea evenimentelor de business.
Clienţii, așa cum precizează antreprenorul Ştefan Păşcuţă, sunt companii mici şi medii ca cifră de afaceri şi vin din domenii diverse, de la HR până la IT. Până acum, agenţia a avut cinci clienţi, dintre care doi sunt constanţi şi plătesc lunar un pachet de servicii.
Cerinţa întâlnită cel mai des în rândul clienţilor este să apară în presă, afirmă fondatorul. Un pachet de servicii poate porni de la 1.500 de euro şi poate să ajungă la câteva mii de euro lunar, în cazul în care clientul îşi doreşte conferinţe de presă sau evenimente mai ample.
„Deşi se anunţă un an greu şi toată lumea taie din bugete, cred că trebuie să înţelegem un mesaj – oamenii care îşi fac treaba bine vor avea întotdeauna oportunităţi. Ne dorim o cifră de afaceri mai mare pentru 2024. Estimez o creştere de cel puţin 50% faţă de anul acesta”, a mai adăugat el.
Ştefan Păşcuţă este unicul acţionar al firmei de comunicare, iar atunci când au loc evenimente mai mari lucrează împreună cu alți colaboratori. Planurile pe care acesta şi le-a setat pentru anul următor vizează extinderea echipei şi a portofoliului de clienţi, dar şi deschiderea unui sediu propriu.
Odată cu trecerea de la televiziune la PR şi, implicit, la antreprenoriat, viaţa fostului prezentator de ştiri a devenit mai dinamică pentru că, afirmă el, în fiecare zi apar noi provocări şi noi cerinţe de la clienţi.
„Antreprenoriatul întotdeauna m-a fascinat. Este o lume foarte interesantă. Nu credeam că voi ajunge până aici. Câteodată spun că îmi trăiesc visul. Cred că antreprenoriatul este o lume în care chiar poţi să te dezvolţi în fiecare zi”, a conchis Ştefan Păşcuţă.