- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Activaction: Sectoarele care inca recruteaza sunt informatica si call-center-ele

07 May, 15:07 • Redactia DailyBusiness
Sectoarele pentru care firmele de HR inca mai fac recrutari sunt informatica si call center-ele, in conditiile in care criza economica i-a determinat pe majoritatea angajatorilor sa administreze recrutarea cu resurse din interior, a declarat pentru DailyBusiness.ro Alain Lebourg, director general al agentiei de recrutare si formare profesionala Activaction.
Activaction: Sectoarele care inca recruteaza sunt informatica si call-center-ele

„Criza face ca recrutarile sa fie mai putin numeroase in firme, iar departamentele HR fac din ce in ce mai putin apel la agentiile de recrutare exterioare. Ceea ce se poate face este out-placement, care permite sa fii insarcinat (ca firma de HR – n.r.) cu un middle sau un top manager de care compania vrea sa se separe si sa-l insotesti in cautarea unui nou post”, a mai spus Lebourg.

In prezent, cele mai cautate joburi de catre candidati vizeaza serviciile, informatica, contabilitatea, dreptul, sectorul bancar si asigurarile.

Pe de alta parte, Alain Lebourg atrage atentia ca domeniile afectate de criza si in care s-au facut cele mai multe disponibilizari, cum sunt constructiile sau industria auto, vor intampina dificultati in a gasi mana de lucru odata cu reintrarea economiei pe o panta ascendenta.

„Sunt sigur ca Romania va redemara mult mai tare decat cea mai mare parte a tarilor europene la iesirea din criza, caci exista mari proiecte de urbanism si de constructii de drumuri, iar retail-ul nu si-a atins inca nivelul de implantare pe care l-a previzionat. Toate acestea vor incuraja consumul, deci productia, si in general, cresterea tarii”, a conchis directorul Activaction.

Firma de recrutare si formare profesionala Activaction este prezenta de un an in Romania, dar nu a reusit sa treaca inca pe profit.

Estimarile pentru 2009 sunt insa mai optimiste. „Pentru 2009, speram la un profit care va fi destul de mic. E greu de prevazut cu exactitate cum va fi, caci criza actuala ne-a incetinit activitatea si companiile nu se mai angajeaza la contracte pe perioade lungi, ceea ce face ca vizibilitatea afacerilor pe termen mediu sa fie slaba”, a declarat Lebourg.

In prezent, compania are 12 clienti printre care se numara si Alcatel-Lucent, Cetelem sau Renault Technologies Roumanie, iar tinta pentru finalul anului 2009 este de 50 de clienti.

Urmărește Daily Business pe Google News