„2009 se pare ca va fi asemanator cu 2007 la capitolul cifra de afaceri. Prima jumatate a anului se inscrie bine in aceasta estimare”, a afirmat Pantis.
Veniturile raportate de companie in 2007 s-au ridicat la 1,25 milioane euro, iar 2008 a adus TMI Romania afaceri de 2,1 milioane euro, cu peste 30% mai mari fata de cele estimate initial de Pantis.
Insa 2009 este un an de criza si pentru piata locala de training.
„2009 aduce doua schimbari majore pe piata de training in general. Prima este ca piata se restrange, un fenomen deloc surprinzator si care se regaseste in cele mai multe industrii. A doua schimbare este ca piata de training se transforma: unele cursuri, de cunostinte, se fac tot mai putin, iar alte cursuri, de abilitati si atitudini, se fac mai mult. In plus, transformare inseamna ca rolul companiilor de training se extinde de la a livra un curs la a construi o solutie care include si cursuri”, a explicat seful TMI.
In acest context, sustine Pantis, si compania pe care o conduce este implicata in cele doua schimbari.
„Am redus costurile operationale pentru a pastra un minim de profitabilitate si, impreuna cu trainerii si consultantii nostri, ne straduim sa raspundem cat mai bine solicitarilor clientilor”, a afirmat acesta.
Tarifele practicate de TMI sunt, insa, la nivelul celor de anul trecut, cu mentiunea ca firma ofera unele servicii suplimentare in aceleasi tarife.
In ceea ce priveste numarul de clienti ai companiei, Pantis afirma ca lucreaza cu aproximativ 80 de companii anual, iar in 2009 numarul lor nu a scazut semnificativ, fiind insa redusa dimensiunea proiectelor desfasurate.
Majoritatea cursantilor TMI de anul acesta activeaza in aria de management, iar asta se intampla – explica Octavian Pantis – „nu pentru ca au mai multe de invatat decat non-managerii ci pentru ca au pe umeri o responsabilitate imensa acum si e nevoie sa fie bine echipati pentru a-i face fata”.