1. Ia o pauza
Acorda-ti un ragaz pentru a „digera” ceea ce se intamplat. Este normal sa te simti ranit, dar chiar daca reactia instinctiva este sa te razbuni pe colegul promovat sau pe sef, recomandat este sa te descarci in afara biroului. Odata ce treci peste durerea initiala, analizeaza motivele pentru care nu ai fost promovat.
2. Nu presupune ce e mai rau despre tine
Faptul ca ai ratat o promovare nu este neaparat o valorizare negativa a activitatii tale. O astfel de decizie implica mai multi factori. De exemplu, un alt candidat ar putea avea mai multa experienta de care tu nu stii si, astfel, sa fie mai potrivit pentru acel job. Asa ca nu fi prea dur cu tine.
3. Treci la fapte
Urmatorul pas este dificil, dar esential. Stabileste o intalnire cu seful tau si cere-i sa-ti spuna cu onestitate care sunt motivele deciziei pe care a luat-o. Foloseste acest feedback pentru a-ti reevalua obiectivele pe care le ai in cariera.
4. Stabileste o intalnire cu managerul tau
Programeaza o intalnire cu managerul si spune-i ca esti interesat sa avansezi in cadrul organizatiei. Astfel, este mult mai probabil sa te tina minte si sa te ia in calcul pentru o viitoare promovare. Mai mult decat atat, el ar putea chiar sa-ti sugereze o persoana de la care ai putea invata mai multe pentru a-ti creste valoarea ca angajat.
5. Reevalueaza-ti obiectivele
Faptul ca ratezi o promovare ar putea fi un semnal ca este timpul sa-ti reevaluezi obiectivele si sa te intrebi in ce directie vrei sa mergi. Este un moment bun sa te gandesti daca vrei sa-ti continui cariera in acelasi domeniu sau sa-l schimbi. Asta te va face sa te simti mai entuziast si mai energic, indiferent de conluzia la care ajungi.
6. Imbunatateste-ti pregatirea profesionala
Cauta modalitati pentru a-ti imbunatati abilitatile pe anumite domenii. De exemplu, daca stii ca nu te descurci prea bine cand vine vorba de calculator, urmeaza niste cursuri. Seful tau direct te poate ajuta sa identifici aspectele pe care trebui sa le imbunatatesti pentru a avansa in cariera.
7. Tine-ti mintea ocupata
Este momentul perfect pentru a aloca mai mult timp lucrurilor si activitatilor care te intereseaza in afara serviciului. De multe ori, numai prin faptul ca iti muti atentia pe altceva poate indulci gandul ca ai ratat o promovare si iti poate aduce o stare de spirit mai buna.
8. Ramai optimist
Este un cliseu, dar este cu adevarat important sa nu ramani blocat intr-o stare de spirit proasta si sa te concentrezi, in schimb, pe imbunatatirea abilitatilor in vederea unei noi oportunitati.