„Astfel, o parte dintre
functionarii publici vor primi preavize si vor avea posibilitatea sa
opteze, in cadrul numarului total de posturi invocat mai devreme, in
functie de pregatirea fiecaruia, pentru ocuparea unuia dintre
posturile alocate activitatilor deficitare (Directia Generala
Antifrauda Fiscala, Directia Generala pentru Administrarea Marilor
Contribuabili, inspectie fiscala, IT, juridic, executare silita,
etc)”, potrivit documentului.
ANAF precizeaza ca, in urmatoarele
sapte zile, lista tuturor posturilor vacante va fi definitivata,
publicata la sediile unitatilor fiscale teritoriale ale ANAF si
postata pe Portal pentru a putea fi consultata de catre toti
functionarii publici.
In cazurile in care pentru acelasi post
opteaza doi sau mai multi functionari publici, se va organiza concurs
pentru ocuparea functiei de executie sau de conducere.
Institutia arata ca in baza
Hotararii Guvernului nr.520/ 2013 privind reorganizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost emise
Ordinul presedintelui ANAF nr.1115/ 01 august 2013 pentru aprobarea
structurii organizatorice a aparatului propriu, precum si Ordinul
presedintelui ANAF nr.1104/ 01 august 2013 pentru aprobarea
structurii organizatorice regionale – ambele acte normative fiind
publicate pe Portalul ANAF la sectiunea Prezentare/ Prezentarea
structurii ANAF.
Conform institutiei, modernizarea Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala demarata in aceasta perioada
include imbunatatirea serviciilor pentru contribuabili, imbunatatiri
organizationale precum si modificari ale infrastructurii informatice
necesare pentru functionarea optima a unui sistem informatic
integrat.
„Obiectivele urmarite de ANAF in acest demers
sunt cresterea capacitatii administratiei pentru prevenirea si
combaterea evaziunii fiscale precum si cresterea gradului de
conformare voluntara la plata in vederea imbunatatirii substantiale a
colectarii impozitelor si a contributiilor sociale”, se mai
arata in comunicat.