„Incepand cu luna februarie, s-a inregistrat o scadere progresiva a numarului de participanti, fenomen pe care am incercat sa il contracaram prin diversificarea portofoliului de programe si modularizarea programelor de certificare complexe, astfel incat sa devina mai accesibile si sa asigure o mai mare flexibilitate sub raportul bugetului si timpului alocat”, a declarat Oana Scarlat.
In schimb, cei care au urmat astfel de cursuri in prima jumatate a anului au dat dovada de o mai multa constiinciozitate, afirma Scarlat. „Rata de absenteism a scazut si cea de promovabilitate a crescut. Ne explicam acest lucru printr-o mai riguroasa selectie a angajatilor in cadrul firmelor client, care trebuie sa demonstreze departamentului de resurse umane ca vor utiliza aptitudinile dobandite in activitatea viitoare”, a precizat ea.
In contextul diminuarii cererii, vanzarile Exec-Edu Asebuss au scazut cu 20% in primele sase luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In schimb, in intervalul octombrie 2008-martie 2009 vanzarile au fost mai mari cu 20% fata de aceeasi perioada din 2008.
„Acest lucru s-a datorat si faptului ca, pentru programele complexe, cele mai multe derulate intre octombrie si martie, multe dintre companii au achitat taxa integral, in avans, utilizand bugetele de training disponibile in 2008”, a precizat Oana Scarlat.
Previziunile pentru evolutia pietei de training de anul acestea arata un trend descendent, cu o scadere intre 15% si 40%, potrivit jucatorilor din piata.
„O estimare optimista este ca o parte din bugetele de training blocate sa devina disponibile, cel putin partial, catre sfarsitul acestui an si astfel ultimul semestru din 2009 sa ofere o gura de oxigen pietei de training”, a mai spus Oana Scarlat.
Exec-Edu a fost infiintat de Asebuss in 2005, prin externalizarea componentei sale de formare manageriala si consultanta, si are in portofoliu peste 40 de programe. Principalii sai concurenti sunt Ascendis, TMI si United Business Development.