- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Atentionare pentru managerii europeni: Uzura profesionala scade productivitatea

02 Oct, 11:57 • Redactia DailyBusiness
Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta in prezent managementul companiilor europene este scaderea productivitatii angajatilor, fenomen care are la baza uzura profesionala si pensionarile, atentioneaza un studiu care analizeaza tendintele recrutarii si retentiei de personal.
Atentionare pentru managerii europeni: Uzura profesionala scade productivitatea

Studiul a fost realizat de catre Boston Consulting Group (BCG), in parteneriat cu Asociatia Europeana pentru Managementul Personalului (EAPM), pe parcursul anului 2007 si a inclus 1.355 de directori din 27 de tari din Europa.

Conform rezultatelor studiului, prezentate in Romania de catre asociatia de resurse umane HR Club (in calitate de membru al EAPM), departamentele de HR din cadrul marilor companii vor avea de infruntat, in viitorul apropiat, probleme importante legate de managementul resurselor umane privind gestionarea talentului in organizatie, dezvoltarea abilitatilor de conducere, perfectionarea continua a angajatilor in cadrul organizatiei, transformarile de natura culturala si identificarea echilibrului dintre viata profesionala si viata personala.

Potrivit rezultatelor cercetarii, companiile ar trebui previna aparitia, in cadrul organizatiei, a angajatilor nemultumiti si suprasolicitati de numeroasele ore petrecute la locul de munca.

Pentru a evita acest lucru, conform studiului BCG, companiile ar trebui sa efectueze regulat sondaje in randul angajatilor pentru a vedea in ce masura sunt acestia multumiti de program si ce sugestii au in aceasta privinta, sa implementeze programe care sa le permita angajatilor un program flexibil si oportunitati de a lucra de acasa sau part time si sa adopte programe de responsabilitate sociala, care vor atrage angajati de o inalta calitate profesionala.

Pentru a atrage un personal cat mai bine pregatit si talentat, se mai arata in studiu, companiile trebuie sa ofere un potential de dezvoltare in cadrul organizatiei, care sa satisfaca nevoile angajatului si sa corespunda brandului angajatorului.

Trainingul in cadrul unei organizatii este necesar pentru a ajuta angajatii sa faca fata cat mai bine cerintelor din cadrul companiei si celor ale pietei de profil. Pentru a le spori eficienta, institutiile va trebui sa opteze pentru programe de training specifice, adaptate nevoilor si culturii personalului.

Managementul transformarilor de natura culturala a devenit in ultimii ani extrem de important, atrag atentia realizatorii studiului, pentru ca marile companii angajeaza persoane din toate zonele lumii. Iar comunicarea cu angajatii din alte culturi si adaptarea la aceste schimbari va constitui in viitor o prioritate pentru departamentele de HR, conchide studiul.

Urmărește Daily Business pe Google News