În luna octombrie, românii aflaţi în căutare de joburi au trimis 1,1 milioane de CV-uri către angajatori, iar în medie au aplicat la câte nouă posturi, fiecare, potrivit unei analize realizată de o platformă de recrutare online.
Conform datelor analizate de bestjobs, numărul de CV-uri noi transmise a crescut cu 15%, în octombrie comparativ cu situaţia din septembrie 2023.
Cu toate acestea, o evoluție considerabilă față de luna septembrie, s-a putut observa în cazul IT-ului, unde volumul aplicărilor a crescut cu 10%, Legal/ Sectorul Public, cu 20%, Marketing, Vânzări și Transporturi, cu 5% fiecare.
În plus, studenții și candidații entry-level au devenit mult mai activi în luna octombrie pe bestjobs, aplicările lor reprezentând 26% din volumul total, la nivel similar cu începutul verii, când aplicau pentru joburile part-time și sezoniere.
„Începerea sau revenirea la studii corespunde adesea cu inițierea căutărilor de oportunități profesionale, internship-uri sau joburi part-time, pentru studenții care vor să-și formeze experiență în câmpul muncii sau să-și câștige propriile venituri în perioada facultății.
La aceștia, s-a adăugat numărul deja în creștere al românilor care își caută un nou job, într-un context economic complicat.
Observăm și că fiecare candidat aplică acum la mai multe joburi, în încercarea de a-l găsi pe cel potrivit”, a spus Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.
Mai mult, joburile remote sau cu program flexibil rămân în topul căutărilor candidaților activi pe bestjobs. Ofertele din octombrie pentru astfel de joburi au atras peste 120.000 de aplicări și mai mult de 90.000 de căutări au avut ca subiect expresiile „remote”, „munca la domiciliu”, „munca de la distanță” sau „lucru acasă”.
La nivelul ofertei, joburile remote și hibrid reprezintă 15% din totalul joburilor disponibile pe bestjobs. Similar, expresia „part-time” a acumulat peste 45.000 de interogări pe platforma bestjobs.
Potrivit datelor platformei de recrutare, acest lucru se datorează perioadei în care studenții devin activi în căutarea de noi oportunități, dar și eforturilor angajaților cu normă întreagă de a-și suplimenta veniturile, aceasta fiind o tendință recurentă a ultimului an.
Tot mai mulți români caută joburi part-time pentru a-și completa veniturile salariale și a-și putea oferi un trai decent. Cererea pentru acest tip de joburi a crescut cu 10% față de anul trecut, potrivit unui studiu eJobs.
Pentru creșterea veniturilor lunare, un job part-time ar fi soluția care să adauge bani în plus în portofel. Cele mai multe locuri de muncă cu jumătate de normă sunt „remote” (adică la distanţă), lucru care le crește atractivitatea.
Există locuri de muncă de acest fel care pot aduce și câteva mii de lei pe lună în plus, a spus Ana Călugăru, reprezentantă eJobs. „De la începutul anului și până acum, am avut undeva la 1,3 milioane de aplicări pentru job-urile part-time. Este mai mult decât anul trecut cu aproximativ 10%.
Ce observăm, în schimb, este că job-urile part-time nu mai rămân doar un apanaj al tinerilor care vor să lucreze în timp ce studiază, pentru a câștiga un ban în plus, dar mai ales pentru a câștiga experiență. Ei sunt, desigur, principalii aplicanți pe job-urile part time, dar vedem oameni care au deja experiență, care au deja un job full-time, dar au nevoie să suplimenteze veniturile și singura lor variantă este ceea de a-și lua un job part-time”, a spus Ana Călugăru la Știrile Pro TV.
În general, salariile pentru joburile cu jumătate de normă care nu necesită o pregătire specială pornesc de la 1.500 de lei, și ajung la 3.000 de lei. Sunt însă și locuri de muncă unde se plătește chiar mai bine. Ana Căligăru spune că sunt și job-uri care nu necesită o pregătire specială. Munca o poate presta oricine. Indiferent de locul de muncă full-time pe care oamenii îl au în timpul săptămânii.
„Și aici vorbim poate de livrator. Dacă de exemplu, ai permis de conducere sau ai un scuter. Sau putem vorbi de curier, reprezentant de vânzări. Acesta este un job care acceptă foarte mulți juniori, inclusiv job-ul de hostess” a spus reprezentantul eJobs.
Călugăru a mai menționat și că cei care creează conținut pentru companii sau antreprenori pot câștiga și mai mult, potrivit capital.ro.
„Pe zona de marketing sau de creare de conținut sunt foarte mulți antreprenori. Dar și companii mai mari, care au nevoie de ajutor, de suport în promovare. Asta înseamnă social media, asta înseamnă creare de conținut pentru platformele pe care le au” a mai spus specialistul.
Un alt avantaj este că plata impozitelor pentru joburile cu jumătate de normă cade în sarcina angajatorului, iar acest tip de job nu dă bătăi de cap cu taxele pentru angajat