Potrivit unui studiu
realizat de catre Rogalski Damaschin Public Relations si publicatia
BizLawyer, care a inclus cele mai importante 25 de case de avocatura
locale, decizia Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (UNBR) de
a interzice avocatilor sa-si comunice realizarile de ordin financiar
sau succesele profesionale, in scopul castigarii de noi clienti, este
anticoncurentiala si contravine dreptului la informare publica,
transparenta si libera initiativa.
80% dintre
respondenti considera ca noile masuri le afecteaza dreptul la
imagine, iar peste jumatate spun ca le este lezat dreptul la libera
concurenta si initiativa. De asemenea, trei sferturi dintre casele de
avocatura intervievate considera ca masura afecteaza transparenta in
acest domeniu, pentru ca ea va ingreuna selectia caselor de avocatura
de catre clientii acestora, care nu-si vor
mai putea forma o opinie obiectiva despre reputatia si capacitatatea
profesionala a avocatilor in absenta unor performante comunicate si
recunoscute public.
Avocatii de top din
Romania spun ca cele mai recente modificari aduse statutului lor
califica aceasta meserie drept una
supra-reglementata, 75% fiind de parere
ca actorii ei ar trebui sa se manifeste mai
liber.
“Avocatura apara
drepturile si libertatile omului, dar astazi acest domeniu in Romania
se afla in situatia paradoxala de a nega tocmai aceste principii.
Cand am aflat de noile modificari la statutul avocatilor, am vrut sa
vedem care este cu adevarat viziunea marilor case de avocatura cu
privire la libera initiativa, concurenta, transparenta si dreptul la
reputatie profesionala pe care acest nou statut le condamna cu
pedepse pana la excluderea din avocatura“, a declarat Eliza
Rogalski, fondator ale agentiei de relatii publice Rogalski
Damaschin.
75% dintre avocati
au declarat ca transparenta si comunicarea valorilor si a
performantelor profesionale sunt foarte importante pentru construirea
unui brand pe piata de avocatura, activitate care a contribuit la
cresterea cifrei de afaceri, atragerea unor clienti de renume
international si crearea de locuri de munca in societatile lor.
Aproape 95% dintre avocatii care au participat la sondaj spun ca au
in cadrul firmei un departament responsabil de comunicare sau
lucreaza cu o companie externa dedicata unor astfel de activitati.
Citeste si:
Google, inamicul numarul 1? De ce au avocatii din Cluj interdictie la
reclame online