„Lipsa de perspective privind finantarea in 2010 si platile restante pentru lucrarile executate in 2009 vor conduce, fara indoiala, la un program redus de lucrari in acest an, obligandu-ne sa ajustam forta de munca necesara executarii lucrarilor in cadrul Proiectului Autostrada Transilvania”, se mentioneaza in comunicatul companiei.
Reprezentantii companiei au mentionat ca in urma consultarilor care au avut loc cu reprezentantii sindicatelor in ultimele trei luni nu s-au identificat solutii pentru evitarea concedierilor colective, ci doar anumite masuri pentru reducerea numarului de salariati afectati de concedierea colectiva.
„Prin urmare, in acest moment, in cadrul procesului de concediere colectiva, s-a luat decizia de a pastra aproximativ 1200 de angajati si de a disponibiliza 700. Criteriile avute in vedere la stabilirea ordinii de prioritate la concediere in cazul desfiintarii posturilor de aceeasi natura sunt cele prevazute de legislatia romana in materie”, se precizeaza in comunicatul companiei.
Compania a platit pe toata durata perioadei de suspendare 75% din salariul de baza al angajatilor iar angajatii afectati de decizia de concediere colectiva vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare, potrivit reprezentantilor companiei.
„Este regretabil ca am fost nevoiti sa recurgem la acesta masura. Din pacate, volumul de lucrari este insuficient pentru a pastra toti angajatii, astfel incat a trebuit sa luam aceasta decizie de concediere colectiva”, a declarat Michael Swinford, director de proiect.