BMW Group Romania si-a inceput activitatea la mijlocul anului 2007 sub conducerea lui Carl-Theo Fitzau si se ocupa de import si aftersales pentru gamele BMW si Mini.
Potrivit companiei, pensionarea lui Carl-Theo Fitzau vine ca o oportunitate pentru Bernd John, cu o experienta de 18 ani in cadrul BMW Group, in pozitii de management. Ultima functie ocupata de acesta a fost de coordonare a patru centre proprii BMW din Germania, centre care in 2008 au avut o crestere de 5% fata de 2007, cu peste 9.000 de unitati livrate.
Bernd John sustine ca noua pozitie este o provocare dat fiind si contextul economic international. „Avem insa incredere in piata premium din Romania, care devine una din cele mai importante din Europa de Est pentru BMW”, a spus el.
De asemenea, acesta mai precizeaza ca obiectivele principale sunt printre altele dezvoltarea retelei de distribuitori si imbunatatirea calitatii serviciilor.
BMW Group a vandut in Romania, in intervalul ianuarie-noiembrie a anului trecut , 2.247 automobile, in crestere cu 37 unitati fata de primele 11 luni ale anului 2007, cand producatorul de autoturisme a comercializat 2.210 unitati.
La nivel mondial, BMW a raportat o scadere cu 5% a veniturilor din 2008, in contextul crizei financiare mondiale ce a afectat grav piata auto. Veniturile companiei au scazut cu 5%, la 53,2 miliarde euro, in linie cu estimarile Starmine Smart Estimate, de 53,3 miliarde euro. Cifra de afaceri a diviziei principale de autoturisme a scazut cu 9,4%, la 48,78 miliarde euro.