Capgemini va angaja in special tineri absolventi si entry-level, care vor lucra pentru doi clienti din afara Romaniei ai Capgemini, a mai spus Wagenbauer. Noul centru tehnologic din Iasi va oferi „first line IT help desk support”, inclusiv servicii de gestionare a proceselor si asistenta tehnica.
Prin deschiderea centrului de la Iasi, Capgemini se extinde in Europa de Est. „Am ales Iasiul si nu Bucurestiul, unde exista deja un centru, datorita costurilor mai reduse, inclusiv in ceea ce priveste chiria”, a precizat Frank Wagenbauer.
Iasi este unul dintre cele mai mari orase universitare din Romania, oferind un numar mare de resurse umane, talentate si foarte bine pregatite pentru a deveni angajati Capgemini. Capabilitatile lingvistice ale absolventilor, in mare parte cunoscatori de limba franceza, germana, engleza, italiana si spaniola, fac din Iasi locatia ideala care sa permita Capgemini sa satisfaca cererea continua de servicii de outsourcing venita de la clientii europeni, potrivit reprezentantilor companiei.
Capgemini este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de consultanta, tehnologie si servicii de externalizare. Prezenta in peste 30 de tari, compania a raportat in 2008 venituri globale de 8,7 miliarde euro si are peste 92.000 de angajati pe plan mondial.
Piata romaneasca de outsourcing IT este evaluata la 480 milioane dolari (341 milioane euro), ocupand locul 2 in Europa de Est dupa Ucraina, dar inaintea Ungariei. In lume, Romania ocupa locul 18 in topul destinatiilor de outsourcing IT.
Se estimeaza ca in 2009, valoarea pietei de outsourcing IT din Europa de Est va atinge valoarea de 3,2 miliarde de euro.