1. Informeaza-te!
Aduna cat mai multe informatii despre companie si job-ul scos la concurs. Astfel ii vei dovedi angajatorului ca esti realmente intereasat de post si vei putea pune intrebari pertinente.
2. Prezinta-te bine!
Conteaza absolut toate aspectele: prezentarea personala: infatisare, tinuta, abilitati de comunicare, contactul vizual, C.V. impresionant.
3. Fii punctual!
Nu este indicat sa incepi prima ta discutie cu viitorul angajator scuzandu-te! Un om ordonat si bine organizat isi ia tot timpul rezerve de timp, tocmai pentru a preintampina situatiile neprevazute!
4. Adopta o atitudine pozitiva!
Chiar daca nu ai un job de ceva timp sau esti dezamagit la lunga lista a interviurilor fara feedback, trebuie sa ai o atitudine pozitiva, sa fii auto motivat si sa transmiti incredere interlocutorului.
5. Fii echilibrat! O atitudine defensiva, cu privirea in pamant si glasul tremurand, nu-ti vor fi de folos. Nici atitudinile agresive, de genul candidatului atotputernic, nu impresioneaza pe nimeni, din contra. Trebuie sa gasesti o cale de mijloc si sa te adaptezi in functie de fiecare angajator.
6.Scoate-ti in evidenta calitatile dar nu te supraaprecia!
Minciuna chiar are picioare scurte iar la numarul de etape de interviu la care sunt acum supusi candidatii, sigur se vor descoperi neconcordantele.
7. La plecare zambeste, saluta si multumeste-le interlocutorilor tai pentru timpul acordat!
Aceasta politete arata ca ii intelegi si pe ceilalti si nu te preocupa doar propriile probleme.
Corina Diaconu,
Managing Director
ABC Human Capital