Atunci cand vrei sa ajuti pe cineva care ajunge sa-si schimbe comportamentul, ca urmare a stresului la care este supus la locul de munca, este necesara o abordare empatica. Poti sa iti intrebi colegul de munca cum se simte, insa fara a-i incalca intimitatea. Intrebarea trebuie sa invite la discutie si nu sa ceara un raspuns.
Atunci cand stresul de la serviciu poate determina probleme de sanatate, nu este recomandat sa pui etichete, ci sa-i vorbesti respectivului coleg despre schimbarile pe care le-ai observat la el. Spre exemplu este preferabil sa spui cuiva ca a pierdut foarte mult din greutate si ca te ingrijoreaza, nu ca banuiesti ca este anorexic.
Specialistii recomanda ca ajutorul pe care il oferi unui coleg sa fie acordat in timpul programului de lucru si nu dupa. Persoanele stresate se pot atasa de cei care incearca sa-i ajute si continua sa le ceara asistenta uneori si atunci cand ele ar trebui sa se descurce singure.
Daca esti seful unei persoane foarte stresate, este bine sa incerci sa-i redirectionezi o parte din munca si sa o incurajezi sa-si ia o vacanta, eventual un concediu prelungit neplatit. Este posibil ca simplul fapt ca ai observat ca are probleme si ca ai incercat sa-l ajuti sa aiba un efect benefic.