Persoanele care lucrează vor să producă mai mulți bani iar munca lor să fie apreciată și să se reflecte în salariul primit lunar. În timp ce unii angajatori oferă beneficii bănești fără să li se ceară acest lucru, alții sunt abordați direct de către angajați, lucru de nedorit de nicio parte.
Citește și: Mai mulți bani la salariu. Cine sunt milioanele de români care primesc majorări
Există un moment potrivit pentru a solicita o mărire de salariu, clipă de care angajatul trebuie să ţină cont pentru a obţine ceea ce îşi doreşte din punct de vedere bănesc. În multe dintre cazuri nici nu contează numărul jobului sau nivelul de experiență, ci performanțele vizibile.
„Cred că nu contează neapărat dacă suntem la primul job sau la al doilea sau la ultimul nostru job, pentru a cere o mărire de salariu. E extrem de important și încurajez companiile să construiască o cultură organizațională în acest sens. Asta înseamnă că în momentul în care angajezi un om, fie că el este la primul job sau este senior, tu să știi ca angajator, din primă fază, după cât timp vei renegocia pachetul lui salarial și pe ce criterii măsurabile. Îmi doresc foarte tare ca toți oamenii de HR și toate companiile să înțeleagă că n-ar trebui să ajungă oamenii să bată la ușile lor și să ceară măriri salariale.
De multe ori, oamenii nu știu după cât timp s-ar mări salariile la ei în companie. Ori predictibilitatea dă unui angajat și șansa să fie mult mai eficient la job, pentru că știe o dată pe an sau o dată la șase luni va fi o discuție de renegociere salarială. Recomandarea mea ar fi să se întâmple acest lucru o dată pe an. Dacă acele companii în care oamenii lucrează nu au o structură de evaluări de performanță stabilită calendaristic, atunci da, oamenii pot apela la departamentul de HR sau managerul lor direct făcând aceste solicitări”, a explicat Ioana Petrea, specialistă HR, la Antena 3 CNN.
În plus, un angajat care se vede nevoit să bată la ușa angajatorului pentru a cere o mărire de salariu are deja în suflet o urmă de îndoială că munca lui nu a fost văzută și apreciată. De aceea este foarte important ca angajatorii să știe în ce fel poate măsura performanțele angajaților, după cât timp ar fi relevantă o mărire de salariu, ce contribuții la binele companiei a avut angajatul și ce feedback ar putea oferi anual.
„În cazul în care nu există reguli clare în compania respectivă, este un moment în care angajatul poate să ceară o mărire de salariu pe care crede că o merită. Rezultatele concrete pot fi un argument valid. Ce n-ar putea fi un argument valid? N-ar putea fi niște schimbări în viața personală. Am mai auzit oameni care aduc asta ca argument. Deci, rezultatele, o activitate care s-a extins foarte mult, dacă am primit mai multe sarcini față de rolul meu inițial, dacă am luat oameni în subordine. Şi vechimea poate să fie un considerent sau complexitatea de roluri. La fel, schimbarea de departament, dacă am avut o evoluție pe verticală sau pe orizontal în organizație este un motiv suficient de bun ca să se poată solicita o mărire de salariu”, a mai explicat specialista.