In luna august, cand
CFR Marfa era in proces de privatizare, Guvernul a decis ca venitul
lunar de completare pentru sprijinirea angajatilor disponibilizati
din companii de stat pana la gasirea unui nou loc de munca nu va mai
fi acordat tuturor, ca pana in prezent, ci doar salariatilor
concediati colectiv din anumite companii, printre care CFR S.A. si
CFR Calatori, nu si CFR Marfa.
Prin ordonanta de urgenta, Guvernul va
aproba insa o exceptie si va decide ca acest venit de completare sa
fie acordat si persanelor care urmeaza sa fie disponibilizate de la
CFR Marfa.
„In baza angajamentelor asumate cu
organismele financiare internationale, CFR Marfa este angajata in
procesul de privatizare pana in luna mai 2015, fapt pentru care in
cursul anului 2014 aceasta societate va efectua disponibilizari
colective de personal. Se propune exceptarea CFR Marfa SA de la
prevederile articolului 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
29/2013 (in baza careia disponibilizatii CFR Marfa nu ar mai primi
venit de completare-n.r.), astfel incat persoanele disponibilizate sa
beneficieze de venit lunar de completare. Aceasta masura este menita
sa atenueze tensiunile sociale ce pot fi determinate de
disponibilizarile colective efectuate de catre CFR Marfa”, arata
Guvernul, potrivit Mediafax.
Privatizarea
societatii CFR Marfa va fi finalizata pana la jumatatea anului 2015,
dupa ce compania va trece printr-un proces de restructurare, a
declarat recent ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu.
Privatizarea CFR
Marfa a esuat recent intrucat clauzele suspensive de care era
conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar
cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata
pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de
Guvern.
Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20
iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa,
iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul
social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman
a fost semnat in data de 2 septembrie 2013. Pretul oferit de GFR a
fost de 202 milioane de euro. in plus, GFR si-a asumat investitii de
aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.