Perioada Craciunului aduce un plus de locuri de munca sezoniere pe piata locala in domenii cum ar fi HoReCa, retail sau merchandising.
Numarul posturilor oferite in aceasta perioada este in cazul unor firme similar cu cel de anul trecut. Pe piata sunt si unii specialisti care prevad o scadere a volumului de job-uri de sezon, fata de anul trecut.
Angajarile pentru perioada Sarbatorilor de iarna au demarat deja de circa o luna, insa numarul job-urilor disponibile creste pe masura ce perioada Craciunului se apropie.
„Companiile au demarat inca de luna trecuta angajarile pentru locurile de munca sezoniere asociate sarbatorilor de iarna. Cererea vine in special din partea companiilor din retail, vorbim de hypermarketuri si productie de bunuri de larg consum, firme ale caror vanzari cresc semnificativ in apropierea sfarsitului de an”, spune Bogdan Florea, directorul general al firmei de recrutare de resurse umane Trenkwalder Sobis. Florea crede ca numarul locurilor de munca sezoniere este aproximativ acelasi, fata de anul trecut.
„Am inregistrat deja sute de solicitari pentru recrutarea de muncitori sezonieri de la companii din zona de productie, iar veniturile salariale oferite sunt similare cu cele ale muncitorilor angajati permanent – in medie, 900 de lei brut”, adauga Florea.
Companiile din productie care fac angajari in aceasta perioada sunt cele din domeniul produselor cosmetice, ciocolatei, telefoanelor mobile sau alimentelor specifice perioadei, printre altele.
Si in zona de activitati promotionale in hipermarket-uri creste numarul recrutarilor in aceasta perioada, spune Mihaela Tudorancea, partener in cadrul firmei de recrutare Nefertiti Human Capital.
Tudorancea a observat, insa, ca in unele cazuri pachetele salariale pentru job-urile de sezon sunt si cu 50% mai mici fata de 2009.
Pe langa zona de retail si HoReCa, Tudorancea spune ca in aceasta perioada creste si numarul angajarilor in domeniul asigurarilor RCA.
De asemenea, specialistii in HR se asteapta din nou la o „intrecere in oferte promotionale”.
„Vor fi angajati promoteri pentru comert si servicii. Aceasta inseamna ca marile sau micile companii din comert si cele din domeniul financiar-bancar se vor intrece in oferte promotionale. S-ar putea insa sa vedem chiar si companii din productie prezente in peisajul citadin, promovandu-si produsele in mod direct„, spune Florin Ochiana, HR operations manager in cadrul Lugera&Makler.
„Mall-urile, hipermarketurile si supermarketurile vor fi pline de astfel de oferte atragatoare, de la produse specifice sarbatorilor pana la carduri de credit, asigurari de tot felul, oferte de la dealeri auto, ba chiar si oferte imobiliare”, mai spune Ochiana.
Ochiana considera ca sfarsitul lui 2010 nu aduce schimbari majore fata de ceea ce s-a intamplat acum un an, din pacate. Piata muncii se afla in aceeasi situatie dificila, iar cresterea locurilor de munca vacante nu este spectaculoasa.