Dehelean
a declarat ca acest eveniment vizeaza pregatirea pietei romanesti pentru
practicile de responsabilitate sociala si cresterea transparentei marilor
companii, in contextul in care Comisia Europeana constientizeaza o lipsa de incredere
in companii si doreste sa remedieze aceasta problema.
In opinia acestuia, lipsa increderii
in companii vine de la factorii ce au declansat criza, respectiv lipsa de
tranparenta si tacerea pe care au practicat-o societatea civila, dar si goana
doar dupa profit, fara atentie la cat de sustenabil este acel profit.
„Obiectivul Comisiei este
sa restabileasca aceasta incredere. In consecinta, in octombrie anul trecut, CE
a anuntat un pachet foarte ambitios de masuri care sa stimuleze practicile de
responsabilitate sociala si transparenta marilor companii, in asa fel incat
consumatorii si angajatii sa isi recastige increderea in marile companii. In
consecinta, piata din Romania trebuie sa fie pregatita pentru un astfel de
moment”, a explicat Dragos Dehelean, citat de [url=http://www.mediafax.ro/social/companiile-cu-peste-1-000-de-angajati-ar-putea-fi-obligate-sa-raporteze-public-impactul-social-si-de-mediu-9628343/]Mediafax[/url].
El a precizat ca, in Romania,
actiunile de CSR (responsabilitate sociala) se rezuma doar la donatii sau acte
caritabile, fiind prea putin focalizate pe adevaratele probleme ale societatii.