„In ceea ce priveste vanzarile, sunt multe de facut in Romania, pentru ca pana acum nu s-a facut decat distributie. Oamenii care intrau, de exemplu, intr-un showroom auto in urma cu un an, mergeau la vanzator doar pentru a-si alege culoarea automobilului pe care doreau sa-l achizitioneze. Acum lucrurile s-au schimbat. Trebuie sa se treaca de la vanzarea ‘asezata’ la vanzarea ‘in picioare’, iar companiile au inteles acest lucru si investesc in formarea angajatilor mai mult decat o faceau anterior”, a declarat Alain Lebourg, in cadrul unei conferinte de presa.
Formarea profesionala si outplacementul – ajutarea unui angajat concediat sa gaseasca un nou job – sunt servicii tot mai solicitate firmelor de HR de catre companiile din Romania.
„Disponibilizarile afecteaza imaginea companiilor si tocmai pentru a evita acest lucru, outplacementul incepe, din pacate, sa fie solicitat”, mai ales in cazul top-managerilor, a precizat Alain Lebourg.
In ceea ce priveste recrutarea, care se mentine aproape la acelasi nivel ca in 2008 in domeniul IT si in call center-uri, angajatorii au devenit mai exigenti si dau indicatii foarte precise in ceea ce priveste profilul candidatului. „Recrutarea se face acum aproape dupa un portret robot. Angajatorul cere o anumita varsta, diploma, experienta si chiar profil psihologic”, a mai spus Lebourg.
Si angajatii si-au schimbat comportamentul. „In contextul in care este din ce in ce mai greu sa-ti gasesti un loc de munca, nimeni nu mai pleaca la o alta companie pentru 20-30 de euro in plus”, potrivit lui Lebourg.
Firma de recrutare si formare profesionala Activaction activeaza pe piata din Romania din iulie 2008 si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 40.000 de euro, dar nu a trecut inca pe profit. Compania are in prezent un singur angajat permanent si patru colaboratori, echipa urmand sa creasca in functie de numarul de clienti pe care ii va atrage anul acesta in portofoliu, potrivit reprezentantilor companiei.
Activaction are in prezent 15 clienti, iar tinta pentru 2009 este dublarea numarului acestora.
Clientii din portofoliul Activaction, printre care se numara Alcatel-Lucent, Cetelem sau Renault Technologies Roumanie, investesc in medie 2.000 de euro anual in formarea profesionala a angajatilor, a declarat pentru DailyBusiness.ro Cristina Rusu, managing partener Activaction.
Piata de training este estimata la circa 30 de milioane de euro, iar cea de recrutare la 100 mil. euro.