Recrutarea candidatilor necorespunzatori si managementul ineficient au implicatii majore asupra rezultatelor angajatilor mobili, indica studiul „Understanding and Managing the Mobile Workforce” („Intelegerea si administrarea fortei de munca mobile”), comandat de compania Cisco si realizat de specialisti in psihologia ocupationala de la Pearn Kandola.
Studiul releva caracteristicile dominante de personalitate ale angajatilor mobili si influentele culturale asupra activitatilor mobile, prezentand practici de management eficiente.
Potrivit studiului, atat comunicarea excesiva, cat si absenta ei, influenteaza negativ performantele angajatilor mobili. Acestia nu trebuie tratati similar cu cei care au o munca de birou.
Caracteristicile unui angajat mobil eficient sunt independenta, automotivarea, comunicarea si flexibilitatea. Cei mai eficenti angajati mobili apartin uneia dintre categoriile: Cautatori de stimulente, Supravietuitori tenace, Exploratori curiosi, Decidenti independenti, Infaptuitori disciplinati.
Din punct de vedere geografic, numarul angajatilor mobili este variabil in nordul si sudul Europei. Astfel, adoptarea activitatii mobile este de 46% in Olanda, 45% in Finlanda , respectiv 17% in Spania si 8% in Portugalia.